שבת , אפריל 19 2025
 
ראשי / חולון / סיכום שנה מדאיג: עמותת אור ירוק חושפת את מספר המעורבים בתאונות דרכים

סיכום שנה מדאיג: עמותת אור ירוק חושפת את מספר המעורבים בתאונות דרכים

עמותת אור ירוק חשפה השבוע את סיכום שנת 2018 בתאונות הדרכים - מספר התאונות שהתרחשו בבת ים וחולון, מספר ההרוגים בכל עיר וגם מחדל האופניים החשמליים.

תאונת דרכים ברחוב החשמונאים, חולון
תאונת דרכים בחולון. אילוסטרציה

בבת ים נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 בתאונות דרכים 247 בני אדם, שני בני אדם נהרגו ו- 20 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים הגבוה ביותר הוא חודש אוקטובר בו נפגעו 36 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר). גם בחולון המצב בכבישים מעורר דאגה –  בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים 346 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 28 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים הגבוה ביותר הוא חודש ינואר בו נפגעו 58 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

 

19 נהרגים כרוכבי אופניים חשמליים

 

על פי הנתונים, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2018 נהרגו 308 בני אדם בתאונות דרכים במדינת ישראל, 131 מתוכם נהרגו בתחום הערים והישובים. מבין ההרוגים – 19 נהרגו כרוכבי אופניים חשמליים, 31 מההרוגים הם ילדים בגילאי 0-14, 69 צעירים בני 15-24, 72 קשישים (65+), 92 נהרגו כהולכי רגל.

בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 10,845 בני אדם, מהם 969 שנפצעו באורח קשה. החודש בו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתל אביב-יפו הוא חודש מרץ וכך גם בבאר שבע, בירושלים מספר הנפגעים הגבוה ביותר היה בחודשים מרץ ויוני ובחיפה נפגעו הכי הרבה בתאונות דרכים בחודש אוגוסט.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2018 מסתיימת עם צמצום במספר ההרוגים בהשוואה לשנה שעברה, נתון שמוכיח לנו כי תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלא מחדל מתמשך. תוספת ניידות התנועה כפי שהתחייב השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הן הסיבה לצמצום מספר ההרוגים השנה בהשוואה לשנה שעברה וזה מוכיח את הטענה שלנו שניתן לנצח את תאונות הדרכים ולהצליח במאבק הזה לו הייתה המדינה משקיעה משאבים לטובת הצלת החיים. עוד שנה שממשלת ישראל נכשלת ביעד שהציבה לעצמה – ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים מתאונות דרכים. עוד שנה שלמעלה מ-300 משפחות הצטרפו למשפחת השכול ההולכת ומתרחבת. שנת 2019 חייבת להיות שנת המשך בצמצום מספר ההרוגים באמצעות שיפור התשתית בכבישים האדומים, חיזוק האכיפה המשטרתית והתמקדות באוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים".

 

85% עליה בנפגעים לרוכבי האופנים

 

על פי התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה הממשלה, נקבע יעד של ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015. הממשלה נכשלת בעמידה ביעד זה גם השנה ו-2018 מסתיימת עם למעלה מ-300 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים. השנה הייתה שנה קשה של עליה בנפגעים לרוכבי האופניים – 35 רוכבים נהרגו במהלכה, לעומת 19 שנהרגו בשנת 2017, עליה של כ-85% . מבין 35 ההרוגים – 19 נהרגו כרוכבי אופניים חשמליים לעומת שבעה רוכבי חשמליים שנהרגו בשנת 2017. 16 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בשנת 2018 לעומת 12 רוכבים בשנת 2017.

עליה נוספת במספר ההרוגים חלה השנה באוכלוסיית הילדים (0-14), אוכלוסייה הנחשבת בסיכון גבוה להיפגע בתאונות. 31 ילדים נהרגו בשנת 2018 בתאונות דרכים לעומת 27 ילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2017. כמחצית מהילדים שנהרגו השנה נהרגו כהולכי רגל (15).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חפירות בפרויקט פינוי בינוי . צילום עצמי

התחדשות עירונית- ומה אם לא בא לי התחדשות? הדייר הסרבן!

תפריט נגישות