יום ראשון , יוני 26 2022
ראשי / מדורים / המומחים / איך לבדוק את המיקום בגוגל בדרך מדויקת ויעילה במיוחד?

איך לבדוק את המיקום בגוגל בדרך מדויקת ויעילה במיוחד?

ב-2022 כל בעלי העסקים כבר מבינים היטב שנוכחות משמעותית במרחב הדיגיטלי היא מרכיב קריטי בשיווק. הבסיס הוא כמובן אתר איכותי, מרשים בפן הוויזואלי וגדוש במידע מועיל, והשכבה הבאה היא קבלת ציון גבוה מגוגל. ציון גבוה מוביל להופעה במיקומים גבוהים בתוצאות חיפושים רלוונטיים מבחינת העסק - וכתוצאה מכך חשיפה בפני גולשים שעשויים להפוך ללקוחות. את הציון של גוגל אין דרך לגלות, ולכן האינדיקציה הטובה ביותר לגבי המצב של האתר היא בדיקת מיקומים. בפרט חשוב לבדוק את המיקום בגוגל כששוקלים להשקיע בקידום האתר (כדי לדעת עד כמה תהליך כזה כדאי וחיוני)

בסט לינק צילום: pixabayסsystem-content-management-seo-application-graphic-concept
צילום: pixabay

בדיקת כל המיקומים הרלוונטיים

הדגש הראשון לגבי בדיקת מיקומים בגוגל הוא לבחון את המצב של האתר בכל החיפושים שעשויים להיות רלוונטיים. בהתאם השלב הראשון הוא עריכת רשימת מילות מפתח שעבורן כדאי לאתר להיות ממוקם במקום גבוה ככל האפשר. הרשימה תכלול כל חיפוש שמעיד על היתכנות לרכישת מוצרים ושירותים מהעסק, ובפרט את אלה הנפוצים ביותר (בהתאם לנפח החיפוש), את אלה הרלוונטיים ביותר (למשל – עבור מעבדה לתיקון סמארטפונים בבאר שבע, הביטוי "תיקון סלולרי בדרום" הרבה יותר רלוונטי מ"תיקון סלולרי בצפון") ואת אלה שמעידים על כוונה מידית לבצע רכישה (לדוגמה, "צימר רומנטי במבצע").

כלים מקצועיים

באופן עקרוני ניתן לבחון מיקומים בגוגל באופן ידני – פשוט להקליד כל מילת מפתח וכל ביטוי ולספור כמה אתרים מוצגים לפני האתר של העסק. היתרונות של שיטה זו הם הפשטות והעלות הכספית האפסית, אבל השקעת הזמן הרב הופכת את הדרך הזו ללא יעילה במיוחד.

דרך יעילה יותר היא שימוש בכלים ייעודיים למטרה זו. כדאי לדעת שישנם כלים מקצועיים חינמיים שמספקים את כל המידע יקר הערך הנחוץ – למשל Kolyom שהוא פיתוח של חברה ישראלית, ועוד דוגמה טובה היא כלי של גוגל עצמו, ה- Google Search Console. הקונסולה של גוגל מציגה גם מיקומים ממוצעים לאורך זמן וכך מאפשרת לזהות מגמות, כשמן הסתם מגמת ירידה מעידה על התחזקות המתחרים ועל צורך מידי בפעולה.

בנוסף ישנם כלים בתשלום, שמתאימים באופן טבעי לחברות שעוסקות בקידום אתרים, וכחלק מכך בבדיקת המיקום של כל אתר עבור כל מילת מפתח לעתים קרובות. בין הכלים שעליהם ממליצים המומחים של משרד פרסום ירדן דיגיטל ניתן לציין את Zefo, את Rank Tracker ואת AWR הוותיקה.

מידע חיוני נוסף

המיקומים של אתר בגוגל עבור כל מילת מפתח שהאתר עשוי להופיע בתוצאות החיפושים הם שכבת המידע החיונית הראשונה. נתון חשוב נוסף הוא נפח החיפושים של כל מילת מפתח – מן הסתם חשוב יותר להופיע במקום הראשון עבור ביטויים שגולשים רבים מחפשים. עוד נתון שעשוי להיות משמעותי הוא היקף התחרות עבור כל מילה, כדי שאפשר יהיה להעריך מהי מידת המאמץ הנדרשת כדי להתקדם בדירוגים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בסט לינקס קרדיט תמונה: pixabaywww.b-hnews.co.il הגשת תביעה קטנה

הגשת תביעה קטנה – עושים את זה אונליין