יום ראשון , אוקטובר 17 2021
ראשי / מדורים / המומחים / איך לבנות תוכנית תוכן שתייצר פודקאסט פופולרי?

איך לבנות תוכנית תוכן שתייצר פודקאסט פופולרי?

פודקאסט – או כפי שהאקדמיה ללשון עברית קוראת לו, הסכת – הוא אחד הטרנדים הבולטים של הזמן האחרון. יותר ויותר אנשים מחפשים פודקאסטים מעניינים במגוון רחב מאוד של תחומים: ספורט, מוזיקה, היסטוריה, קולנוע, פוליטיקה, כלכלה, נוסטלגיה, תוכניות טלוויזיה ספציפיות ועוד ועוד.

בסט לינקס- קרדיט תמונה:pixabay
קרדיט תמונה:pixabay

כשיש ביקוש נרחב, יש גם מי שרוצים לספק לו מענה ובעיקר לספר סיפורים עם ערך מוסף על תחום שמעניין אותם. הבסיס ליצירת הסכת פופולרי הוא באופן טבעי תוכן, וכדי להבטיח הצלחה לטווח ארוך כדאי לבנות מראש תוכנית תוכן מפורטת (שכמובן עשויה להתעדכן בהמשך). תוכנית תוכן שכזו היא בסיס מצוין להעלאת תכנים מעניינים לאורך זמן ולהבטיח המשכיות.

זוויות ייחודיות לסוגיות נפוצות

הכלל הראשון לבניית תוכנית תוכן לפודקאסטים הוא לעסוק בנושאים שמעניינים אתכם ובהתאם מן הסתם צברתם בהם ידע נרחב. הכלל החשוב הבא הוא לזהות סוגיות שפונות לציבור רחב אבל להביא אליהן זווית ייחודית. דוגמה טובה: למה דווקא האירופאים השתלטו על העולם ומה הקשר למשחקי מחשב פופולריים?

לפעמים דווקא נישות מאוד ספציפיות ונושאים לכאורה אזוטריים מהווים בסיס להסכת מואזן במיוחד – בזכות חיבור למציאות החיים של רבים.

התייחסות מחכימה לאירועים אקטואליים

פודקאסט בתחומים כמו פוליטיקה או ספורט יכול לעסוק באירועים אקטואליים, ובמקרה כזה נדרשת כמובן תגובה מהירה – כולל יכולת טכנית גבוהה לתכנן את ההסכת הספציפי, להקליט אותו ולערוך תוך זמן קצר. גם הסוג הזה של פודקאסטים חייב לכלול זווית ייחודית כדי להתבלט באוקיינוס התוכן שמציף את כולנו.

אורחים עם ערך מוסף

אדם שיוצר פודקאסט לא חייב לספק בעצמו את כל התוכן. בהחלט ייתכן גם שילוב של אנשים אחרים – אורחים שיעשירו את ההסכת. במקרה כזה ישנם מספר דגשים חשובים: קודם כל לבחור אנשים מעניינים שיכולים לספק מבט חדש על תופעות שונות או לספר סיפור חיים מרתק. שנית, לדעת לדובב אותם וגם למקד אותם כך שההסכת יזרום באופן מיטבי. הדגש השלישי הוא טכני – שני מיקרופונים איכותיים הם חובה, וגם תשומת לב לאחידות עוצמת הקול ולסינון רעשים.

פודקאסט לפי בקשה

אחד הסיבות העיקריות להצלחת הפודקאסטים היא שהמאזינים יכולים לבחור בדיוק את המועד האידיאלי מבחינתם להקשיב לכל פודקאסט שהם מוצאים בו עניין. אפשר למנף את החיבור לקהל ולהציע למאזינים ובפרט אלה הקבועים – אחרי שכבר שודרו מספר הסכתים והאישיות של היוצרים באה לידי ביטוי – להעלות נושאים ובאופן כללי להציג בקשות לתכנים. כל אינטראקציה עם מאזין או מאזינה יכולה להוות בסיס להסכת מוצלח במיוחד.

לחשוב כל הזמן על רעיונות פוטנציאליים

כשמתחילים ליצור פודקאסטים, ההתבוננות על העולם משתנה: כשמתרגלים לייצר עוד ועוד רעיונות, כל התרחשות נתפשת פתאום כפוטנציאל להסכת, כל שיחה עם אדם כזה או אחר עשויה להיות מתורגמת לנושא לפודקאסט וכו'. כשמאמצים את נקודת המבט הזו על המציאות, הרעיונות מתחילים לזרום בשפע – וניתן להעשיר את תוכנית התוכן הבסיסית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בסט לינקס אמיר . צילום s-edoardo-tommasini-2034851_800x533

לופטים בבת ים