ככל שאתם תתעדכנו ותלמדו טכניקות עבודה ותקנים חדשים, כך תוכלו למצב את עצמכם מעל המתחרים, וכיום אין ידע חשוב יותר מידע בעולם הבנייה הירוקה. ישבנו לשיחה עם המהנדס ד"ר עופר אלון, מחלוצי הבנייה הירוקה בישראל, יזם ומומחה מוביל בנושא, על מנת לשמוע קצת יותר על התקן, על תחום הבנייה הירוקה, על האופן שבו הקבלנים יכולים להשתמש בתקן החדש לטובתם ואיך רכבים חשמליים נכנסים לעניין.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז
בנייה ירוקה בהקשר החשמל
כידוע, תעשיית הבנייה נחשבת לאחת התעשיות המזהמות ביותר שקיימות בעולם, שכן היא אחראית לכ-40% מצריכת האנרגיה העולמית ועל כ-30% מפליטת גזי החממה. בדיוק כפי שכל העולם הופך ליותר בר-קיימא, כך גם נדרשים שינויים ושיפורים משמעותיים בתעשיית הבנייה, שיאפשרו לקבלנים להמשיך בעבודות הבנייה תוך פגיעה מינימלית בסביבה. ד"ר אלון, שלקח חלק בכתיבת התקן לבנייה ירוקה, מסביר: "הפרמטרים שנלקחים בחשבון, כמו מיקום המבנה, פתחי אוורור, בידוד תרמי ועוד, לא רק שומרים על בריאות האנשים ששוהים במבנה, אלא גם מסייעים להם לבזבז פחות חשמל, עניין אשר תורם לאיכות הסביבה באופן כללי".
חשיבה לטווח רחוק – אנרגיה וחשמל
ד"ר אלון מסביר כי בעתיד הלא רחוק כלל, בהקשר של חשמל ואנרגיה, ישנם פרמטרים שיהפכו להיות סטנדרט בנייה – כמו למשל הצבת עמדת טעינה לרכבים חשמליים בכל בניין – שבלעדיהם, אנשים רבים לא יהיו מעוניינים לקנות דירות. "יש חשיבה מורכבת שהיום עוד לא נמצאת בראש מעייניהם של הקבלנים", הוא אומר. "קבלן שבונה היום בניין חדש ולא יציב בו עמדות טעינה, פשוט לא ימכור את הבניין". אך לא רק בעמדת טעינה מסתכם העניין, וישנם רבדים שונים שיש לקחת בחשבון. "חשוב להבין שרכב חשמלי היום זו מטלה שהקבלן מתמודד איתה. כאשר מקימים עמדת טעינה, במיוחד בבניין קיים, זה מחייב שינוי בהזנות חשמל, הגדלת ההזנה, התמודדות עם שיאי הביקוש. למשל, אם שיאי הביקוש היו במשך היום, וחברת החשמל ידעה כמובן איך להתמודד עם זה, אז ברכבים חשמליים, הדייר דווקא מטעין את הרכב בלילה וזה צורך הרבה מאד אנרגיה בזמן קצר. הקבלן חייב לחשוב על זה ולהיערך לזה מראש. אם יש 100 מכוניות בבניין גבוה ו-80 מכוניות מוטענות ביחד, פשוט לא תהיה אנרגיה לכל הבניין, ואפילו לכל האזור".
לצד עמדות ההטענה, גם התקנה של מפוחים, התקנה של מערכות מיזוג בדרגה A ושימוש בצבע מבודד, כולם יהפכו את הדירות לאטרקטיביות יותר, שכן כאמור, נתונים אלה מסייעים לרוכשים לחסוך כסף בטווח הארוך על שימש בחשמל. כך, למשל, בדירה שמתאפיינת בבידוד תרמי טוב ואיכותי, לרוב ניתן יהיה להפחית את השימוש במזגן. "כשהקבלן בונה, כלומר בשלב השיווק, הוא כבר רוצה שהרוכש ידפוק אצלו בדלת, משום שהרוכש שמע והבין בתהליך השיווק את כל היתרונות היחסיים שהוא מקבל בבניין של קבלן כזה, לעומת קבלנים אחרים".
כפי שניתן להבין מדבריו, אמנם כבר היום תקן הבנייה הירוקה הוא כאמור תקן מחייב, אך לקבלנים ניתנת האפשרות לבחור עד כמה המבנה שהם בונים יהיה ירוק. מטבע הדברים, ככל שהמבנה יהיה ירוק יותר, כך הוא גם יהיה אטרקטיבי יותר בעיני הרוכשים. קבלנים שעושים מאמצים כבר עכשיו ליצור מבנים ירוקים יותר, הם אלה שמציבים סטנדרטים גבוהים יותר, שכל הקבלנים האחרים ייאלצו להתיישר אליהם בהמשך על מנת שלא לפגר מאחור. במילים אחרות: קבלנים שיקפידו כבר בימים אלה על בנייה כמה שיותר ירוקה, ימצבו את עצמם כקבלנים המובילים בשוק, עניין אשר יספק להם יתרון משמעותי בהשוואה למתחרים שלהם.
לסיכום
עולם הבנייה הירוקה ממשיך ומתקדם בצעדי ענק, ובהתאמה, גם כל הדרישות בעולם זה הולכות וגוברות, והתקנים ממשיכים להתעדכן באופן תדיר. על מנת להפוך לקבלנים מקצועיים ומבוקשים יותר, רצוי מאוד לקחת קורסים מקצועיים בתחום, שיסייעו לכם להעמיק את הידע שלכם ולעמוד בחזית החידושים האחרונים בעולם הבנייה הירוקה. מכלל הכשרה מקצועית היא המכללה היחידה בארץ אשר מוכרת ע"י רשם הקבלנים ומשרד הבינוי והשיכון, ומספקת מגוון של קורסים מקצועיים בתחומי הבנייה והקבלנות, שיסייעו לכם לא רק להפוך לקבלנים טובים ומקצועיים יותר, אלא גם לעבור את מבחני רשם הקבלנים ע"מ לעבוד ע"פ חוק ולהיות רשומים ב"פנקס הקבלנים" אותו מנהל הרשם.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il