5 טיפים להצלחה שלכם מאת יוסי שינובר היועץ העסקי
הינה כמה טיפים מאת יוסי שינובר שיעזרו לכם להצליח כעצמאים המקימים עסק בארץ:
- ערכו סקר שוק מקיף – לא משנה באיזה תחום אתם מחליטים לפתוח עסק, רוב הסיכויים שיהיו לכם כמה וכמה מתחרים. יוסי שינובר ממליץ לערוך סקר שוק מקיף הבוחן את כל ההיבטים שבפתיחת העסק שלכם: אם אתם פותחים סניף פיזי, מהו המקום האופטימלי בשבילו? האם בקרבת העסק שלכם יש סניפים של עסקים מתחרים? האם אתם נמצאים באזור סואן שיש בו נפח לקוחות גדול, או שאתם דווקא בוחרים באזור שקט יותר? גם לעסק מקוון יש יתרונות וחסרונות משלו שכדאי לשקול באמצעות בחינת המתחרים הקיימים. סקר השוק תקף גם לתמחור המוצרים שלכם לעומת מה שהיריבים העסקיים שלכם מציעים בחנויות שלהם.
- הכינו תוכנית עסקית מקיפה ככל האפשר – לפני שאתם נוקטים צעדים ממשיים להקמת העסק, אתם צריכים להכין תוכנית עסקית מקיפה ומפורטת. התוכנית צריכה לכלול את כל העלויות וההוצאות שאתם מצליחים לחשוב עליהן כמו בניית החנות הפיזית או אתר האינטרנט (או גם וגם), תשלומים למועסקים, הוצאות חודשיות קבועות ועוד. יוסי שינובר מציין שצריך לכלול בתוכנית גם מסגרת פיננסית לאירועים לא מתוכננים כדי להיות מוכנים ככל האפשר לכל תרחיש העלול לקרות במהלך הפעילות השוטפת של העסק או אפילו בשלב ההקמה. כמו כן, כדאי לבנות תוכנית פעולה יומית, חודשית ושנתית של העסק כדי להמחיש ככל האפשר את אופי הפעולה של העסק ביום יום ולטווח ארוך.
- השקיעו במיתוג מוצלח ובשירות הלקוחות שלכם – מיתוג הוא חלק מהשיווק שלכם ומהזהות של העסק שלכם בשוק. השקעה בלוגו אסתטי, במוטו קליט ובשירות לקוחות השואף לשלמות יעזור לכם לקדם את עצמכם בתחום. יוסי שינובר מסביר שלקוחות אוהבים לחזור לעסקים המספקים שירות ומוצרים איכותיים אך הם מביאים בחשבון גם את חוויית הלקוח, ואם הם ירגישו מוערכים כאינדיבידואלים ולא רק כלקוחות הם ישמחו לחזור לקבל מכם שירות ואף ימליצו עליכם לחברים ויגדילו את החשיפה שלכם.
- הגבירו את הנוכחות שלכם ברשתות החברתית – יוסי שינובר היועץ העסקי מסביר שהנוכחות של כל עסק ברשתות החברתיות יכולה להגביר את החשיפה שלו ללקוחות פוטנציאליים. את הפרופילים שלכם במגוון הרשתות החברתיות אתם יכולים להקים עוד לפני שהעסק נפתח, וכדאי לעשות זאת מוקדם ככל האפשר כדי שתתחילו להיכנס לתודעה של קהל הצרכנים בארץ. מומלץ לצרף לכל הפרופילים את המיתוג שלכם כדי לתפוס את העין של המשתמשים בקלות ובמהירות. כדאי להתאים את עצמכם לבסיס הלקוחות שלכם ולהפגין נוכחות ברשתות החברתיות הרלוונטיות אליהן, וגם להשתמש ברשתות החברתיות בחוכמה – למשל, אם אתם עסק שיכול "להרוויח" הרבה מפרסום בצורת תמונות או סרטונים, כדאי לשקול שימוש באינסטגרם או בטיקטוק לעומת פלטפורמות המתעדפות קטעי טקסט.
- לא לשכוח את הבירוקרטיה – הקמת עסק כרוכה במילוי טפסים ובהשגת אישורים מהרשויות, ויוסי שינובר מדגיש שחשוב לא לזלזל בתהליך הזה. אל תהססו לפנות לגורמים מקצועיים שיעזרו לכם להגיש את כל הטפסים הרלוונטיים לפתיחת עוסק פטור או מורשה, לפתוח תיקים ברשויות המס ולוודא שאתם מתנהלים כחוק מול המדינה כבעלי עסק עצמאים.
סיכום
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז
יוסי שינובר היועץ העסקי מסביר שגם אתם יכולים לבנות עסק מצליח בארץ באמצעות מיתוג נכון, עבודה נכונה אל מול הבירוקרטיה, הכנת תוכנית עסקית מקיפה, סקר שוק יסודי והגברת הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות הרלוונטיות אליכם.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il