יום חמישי , אפריל 18 2024
 
ראשי / רפואה דיגיטלית – "המהפכה הבאה"

רפואה דיגיטלית – "המהפכה הבאה"

"רפואה דיגיטלית היא העתיד והיא מחויבת המציאות"-סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

יצמן בכנס , צילום: ניב קנטור
יצמן בכנס , צילום: ניב קנטור

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בפסגה לבריאות דיגיטלית שהתקיימה היום (17/2):

"רפואה דיגיטלית – המהפכה הבאה, נחייב את כולם להשתתף בה"

"הרפואה הדיגיטלית תחסוך בתפוסה של חדרי המיון בבתי החולים, תביא לקיצור של תורים לפני טיפולים, או פגישות עם רופאים".

מדובר במהפכה הבאה, והיא תקרה כי נחייב את כל מי שפועל בשדה זה – ארגוני הבריאות, קופות החולים, בתי החולים,  האקדמיה והתעשייה- להשתתף בה", כך אמר הבוקר (17/12) סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

סגן השר ליצמן היה אורח הכבוד בפסגה לבריאות דיגיטלית dHealth2018. בכנס, בהנחיית יהודה קונפורטס עורך ראשי "אנשים ומחשבים", השתתפו מאות מקצוענים מתחום הבריאות הדיגיטלית וביניהם רוית ורשה דור, ראש תחום חדשנות ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות. ארגון מד"א הציג במסגרת הועידה מערכת טכנולוגית מצילת חיים, ההופכת את הארגון לאחד המובילים בעולם במהירות התגובה לאירועי חירום רפואיים.

לדברי סגן השר, "המהפכה הדיגיטלית הרבה יותר עמוקה ממה שחושבים. אנחנו צריכים להגיע למצב שבכל מערכת הבריאות בארץ, לכל אדם יהיה כרטיס אחד, רפואי אישי. זאת, בדומה לכרטיס אשראי או תעודת זהות. על הכרטיס האישי יהיו כלל נתוניו הרפואיים – רשומה רפואית דיגיטלית, צילומים, נתוני בדיקות ועוד. השימוש בכרטיס רפואי אישי שכזה, אמר סגן השר ליצמן, "מניב תועלות רבות. למשל, כאשר אדם נפצע בתאונת דרכים, לא צריך לעשות מחדש את כל הבדיקות – כי כל הנתונים נמצאים באותו כרטיס". הרפואה הדיגיטלית, הוסיף ליצמן, "הולכת לכל הכיוונים: לבתי המרקחת, לרופאים ולמערכות עליהם הם עובדים, למשלוח תרופות מבתי המרקחת לכל המטופלים, לא רק של אותה קופה"". "אנו מתקדמים בתחום הרפואה הדיגיטלית, ובתוכה תחום הרפואה מרחוק, טלה-מדיסין", אמר ליצמן, "הלוואי שהיו מפתחים עבורנו בכנסת אפליקציה בה ניתן להציע הצעות חוק מרחוק – אבל אז היינו מפסידים את ההומור ואת המהומות". הרפואה הדיגיטלית, הוא ציין, "תחסוך לנו בתפוסה של חדרי המיון בבתי החולים. היא תביא לקיצור של תורים לפני טיפולים, או פגישות עם רופאים".

לפני כמה חודשים, אמר ליצמן, "סיירתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בסין. שרת הבריאות הסינית ציינה בפני כי בסין יש לא פחות מ—20,000 בתי חולים, ואילו בישראל יש כעשרים…מצב מערכת הבריאות בישראל הוא מצוין. תוחלת החיים גבוהה : 84 שנים לנשים ו-80.5 לגברים. זו תוחלת חיים מהגבוהות בעולם". סגן השר ליצמן סיים בציינו כי "לצד כל השינויים הטכנולוגיים, אנו פועלים גם במישור של חינוך הציבור להתנהגויות בריאות יותר, כי איננו יכולים להכריח אותו לשינוי הרגלים. כך, הוצאנו את הסוכריות מבתי ספר – זה חשוב. צריך להתרגל לחיות עם פחות סוכר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ראובן מנדלר. צילום: כללית רפואה משלימה

כללית רפואה משלימה במרתון מודיעין

תפריט נגישות