יום שלישי , אפריל 16 2024
 
ראשי / חולון: עובדי הקבלן בבתי הספר מוחים על תנאי ההעסקה

חולון: עובדי הקבלן בבתי הספר מוחים על תנאי ההעסקה

עם משכורת של 4,500 בחודש, עבודה מואמצת וללא תנאים סוציאליים, למעלה ממאה עובדי קבלן בחולון כבר לא מוכנים לשתוק.

טקס קביעות לעובדי המשק - צילום: שמואל לוי
טקס קביעות לעובדי המשק - צילום: שמואל לוי

אמש, ב-'מהדורה המרכזית' של חברת החדשות עם אורן ויגנפלד פורסם סיפור יוצא דופן על מצבם של עובדי קבלן בחולון. בראיון עם עובדת קבלן, אוקסנה קרסנוב, עלה כי חברת ניקיון חדשה בשם "החברה למשק וכלכלה" זכתה במכרז לניקיון בתי הספר, מכרז שהעביר גם את העובדים עצמם לרשות החברה החדשה אשר מתכוונת לשלם שכר מינימום לעובדי הניקיון. קרסנוב טענה כי "אנחנו לא שקופים ואנחנו לא סמרטוטים – אנחנו אנשים עובדים. אתם לא ראיתם איך בית ספר נשאר בסוף יום לימודים, אבל למחרת כולם מקבלים את הכל נקי".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים – אונו  News – אונו ניוז 
רוצים להגיב לכתבה? הכנסו לקבוצה –אונו  NEWS  – אתר החדשות של בקעת אונו

מהחברה למשק וכלכלה נמסר בתגובה: "עיריית חולון עשתה שימוש במכרזי החברה למשק וכלכלה לצורך התקשרות עם חברות קבלן לשירותי ניקיון. המכרז וחוזי ההתקשרות מכילים את כל התנאים וההוראות הנדרשות בכל הקשור להעסקת עובדי הקבלן ולשמירה מלאה על זכויותיהם כדין. במאמר מוסגר נציין כי גובה שכר העובדים וחלקיות המשרה נתונים למשא ומתן וליחסים שבין העובד לבין הקבלן המעסיק אותו, ובלבד שהם עומדים בהוראות הדין".

התקדים של עובדי וולפסון

בעוד עובדי הקבלן בבתי הספר מוחים על תנאים לא נאותים, עובדי המשק בבתי החולים כבר שנה שלמה נושמים לרווחה. כך קרה שלפני שנה  בדיוק מאות עובדי משק בבית החולים וולפסון הועברו מהעסקה דרך חברות כוח אדם להעסקה דרך המדינה. דבר זה מקנה להם  את מלוא הזכויות הסוציאליות. עובדי המשק בבית החולים וולפסון הצטרפו בשנה שעברה לכאלפיים עובדי קבלן שנקלטו בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים, כחלק מיישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן שנחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון, ביולי 2015.

האם יוזמה שכזו תוכל 'להציל' את עובדי הקבלן במוסדות החינוך?. נקווה שבעתיד נתבשר על שינוי חיובי בעניין.

מיקאל בוזגלו, מועמד לראשות העיריייה מסר: " אין איפה ואיפה בין עובדים. כל עובד הוא הטופ של הטופ ויש לדאוג לתנאים הטובים ביותר עבור העובדים.יש לפרק את מרבית עובדי הקבלן ולדאוג להכנסת העובדים כעובדי עירייה, לרבות סייעות ומלוות. עובד שמתוגמל כראוי, עובד שמגיע מחוייך לעבודה, עובד שמגיע עם תשוקה לעבוד, הוא עובד שהתפוקה שלו הרבה יותר טובה והמרוויח העיקרי הוא התושב שמקבל שירות אדיב ומקצועי. יש לדאוג לתגמול העובדים ולגרום להם להבין שהם לב ליבה של כל מערכת העצבים הזו ושללא עבודתם המדהימה העיר הזו תהיה משותקת. אצלנו העובדים ילכו זקוף ויגיעו מחויכים כי ההון האנושי זה הדבר החשוב ביותר בכל ארגון.."

מורן ישראל, מועמד לראשות העיר חולון: "סוגיית העסקת עובדי הקבלן היא מחדל מתמשך באדיבות המדינה. קורע את הלב לראות שגם בשנת 2018 יש אנשים בישראל שמרוויחים שכר מינימום, המתקשים לסגור את החודש ועם סכנה ממשית שהם עלולים ללכת הביתה בכל רגע. אני מצפה גם מראש העיר שירד לשורש העניין ויבדוק האם אכן נפגעו זכויות העובדים בזמן שהוחלפו הקבלנים ולדרוש את הקבלן החדש שזכה במכרז לתקן את העוול שנעשה במידה ואכן זה מה שקרה. המערכת העירונית מורכבת מהרבה עובדים אשר קמים בבוקר ונותנים שירות לציבור בין אם מדובר בעובדי הניקיון, או בסייעות בגני הילדים והצהרונים. הגיע הזמן שהעירייה תראה את אותם עובדים ותעשה כמיטב יכולתה כדי לשמור על כבודם ועל זכויותיהם”.

עיריית חולון סרבה להגיב לפרשה. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ראובן מנדלר. צילום: כללית רפואה משלימה

כללית רפואה משלימה במרתון מודיעין

תפריט נגישות