יום רביעי , אפריל 17 2024
 
ראשי / מֶלְקַם עָמֶת בַהְלָ – מערכת החינוך חוגגת את חג הסיגד

מֶלְקַם עָמֶת בַהְלָ – מערכת החינוך חוגגת את חג הסיגד

מערכת החינוך בבת ים ציינה את חג הסיגד בבתי הספר בשלל פעילויות ואירועים

בית ספר יד מרדכי
בית ספר יד מרדכי

מֶלְקַם עָמֶת בַהְלָ (חג שמח באמהרית). חג הסיגד צוין אתמול בבת ים מידי שנה בטקס עירוני מרשים, אולם גם בבתי הספר בעיר חגגו את החג ברוב פאר והדר.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות בת ים – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה, כנסו לקבוצה – בת ים ניוז – כל מה שקורה בעיר

בית ספר שרת
בית ספר שרת

בבתי הספר בעיר, מיסודי ועד על יסודי, נחשפו התלמידים לתכנים העוסקים בחג, לסיבות לציון היום, ונחשפו לתרבות ומנהגי יוצאי אתיופיה. בבתי ספר אחדים הוקם אוהל אתיופי מסורתי, בו עברו תלמידות ותלמידי בית הספר בתחנות פעילות ולמדו על התרבות של יהודי אתיופיה, התלבשו בבגדים מסורתיים והתרשמו מהמטבח העשיר והיופי שבעדה.

יעניין אותך גם
“עליות זה להיות” – בת ים מציינת את שבוע העליה לישראל
הישג משמעותי לבת ים: המובילה בזכאות לבגרות ליוצאי אתיופיה

בית ספר יד מרדכי
בית ספר יד מרדכי

כמו כן, ישנם בתי ספר שאירחו דמויות מרתקות מהעדה, שסיפרו  את סיפור העלייה שלהם ודרך ההתאקלמות בארץ. בבתי ספר אחרים הגיעו הורי התלמידים בני העדה האתיופית להציג בפני התלמידים את מנהגי חג הסיגד והעדה.

בית ספר דרכא
בית ספר דרכא

חג הסיגְד חל בכל שנה בתאריך כ"ט בחשוון, והוא מועד מרכזי בלוח השנה של יהודי אתיופיה. בחג זה, יהודי אתיופיה מחדשים ומזכירים את הברית שנכרתה בין ה' לעם ישראל במתן תורה בהר סיני, ואשר חודשה בזמן שיבת ציון על ידי עזרא הסופר. יהודי אתיופיה ממשיכים מסורת זו של חידוש הברית מידי שנה כדי להזכיר לבני הקהילה את חשיבות קיום חלקנו בברית – שמירת מצוות התורה,  זאת באמצעות צום ותפילות. היבט נוסף של החג הוא הגעגועים לירושלים והשאיפה להגיע לארץ ישראל.

בית ספר דרכא
בית ספר דרכא

בשבתם באתיופיה האמינו היהודים שהודות למחויבותם לברית עם ה' המתבטאת בקיום המצוות הם יזכו להגיע לארץ ישראל ולירושלים. היבט זה חשוב גם היום מכיוון שיהודים רבים עדיין חיים בגולה והתפילות של העם היהודי לבניית בית המקדש נמשכות.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ש.ל.ה קרדיט צילום-רחל קלמנוביץ

כללית סמייל בהרצאה לגיל השלישי בדיור מוגן פאלאס

תפריט נגישות