יום שישי , מרץ 29 2024
 
ראשי / פני העוני בבת ים -משפחה עשתה את החג בנגרייה

פני העוני בבת ים -משפחה עשתה את החג בנגרייה

משפחה בת חמש נפשות מבת ים נאלצה להתפנות מביתה למשך החג עבור תשלום של פחות מ-500 ₪. כך נראים חיי "נוודי האייר בי אנד בי" בבת ים.

נאלצו לישון במרתף של נגרייה בראש השנה
נאלצו לישון במרתף של נגרייה בראש השנה

תופעת 'נוודי האייר בי אנד בי' הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות. רווקים, משפחות ופנסיונרים עוזבים את ביתם לתקופות קצרות כדי להשכיר את הנכס לתיירים. התופעה פורחת באזורי תיירות מבוקשים, אבל קיימת במידה רבה גם באיזורי שוליים כמו בת ים למשל.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


כך קרה שבשבוע שעבר משפחה בת חמש נפשות נאלצה לבלות שלושה ימים בנגרייה בעוד משפחה אחרת חגגה בסלון ביתם:

"אנחנו משפחה בת חמש נפשות. יש לי בת מנישואין קודמים ועוד תאומים מהנישואים החדשים. אני עובד במשרה מלאה בעסק משפחתי, אשתי מורה ומלמדת שיעורים פרטיים. אנחנו חיים בשכירות בבת ים ובשנים האחרונות אנחנו 'משלימים הכנסה' בהשכרת הבית בסופי שבוע או בחגים".

 

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות בת ים – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה, כנסו לקבוצה – בת ים ניוז – כל מה שקורה בעיר
את הדברים מספר אב המשפחה (41) לחדשות חולון בת ים ניוז, ומתוודה על  המאמצים הכבירים שהוא צריך לעשות כדי לסגור את החודש:

"כשאנחנו משכירים את הבית שלנו הבת הגדולה שלי הולכת לישון אצל אמא שלה, ואשתי ואני נוסעים לבית של אח שלי או לבית של חברים. בראש השנה האחרון קרה מקרה לא צפוי כאשר הבת שלי נשארה איתי, החברים הקבועים נסעו לחו"ל וקרוב משפחה שהינו אמורים להתארח אצלו נפגע בתאונה בבוקר החג והארוחה התבטלה. בינתיים הגיעו האורחים שהזמינו את הדירה שלנו ולא היה לנו לאן ללכת. כל המלונות באיזור היו בתפוסה מלאה או יקרים מדי, ואם הינו מבטלים אותם אז אתר אייר בי אנד בי היה מפסיק לעבוד איתנו. על כן לקחתי את המפתחות של העסק, גזייה, שני סירים וכמה קופסאות שימורים מהמזווה.

יצאתי עם המשפחה 'לחגוג' בעבודה.  עם זאת, המשרד שבו אני עובד קטן מדי, ובמקרה אנחנו נמצאים בקשר טוב עם נגריה סמוכה כך שסידרנו לנו מקום מרווח לערב החג במרתף של הנגרייה, רחוק מכלי העבודה והעצים המפוזרים שיכלו לסכן את הילדים. במרתף ישנן רק אריזות סגורות והמקום היה בטוח יותר."

לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים – בת ים חולון ניוז
כל כותרות השבוע ישירות למייל – הירשמו כאן

"בשביל הילדים זה היה משחק. אני רציתי למות מבושה"

הדימוי של ערב שנה חדשה בנגריה נשמע כמו חוויה מאחדת ומגבשת. אב המשפחה מודה כי מדובר באירוע שיכול להיתפש כמו זיכרון משפחתי לדורות, אבל בפועל מדובר בבושה אדירה:

" אמרנו לילדים שזה משחק, ושאנחנו הולכים לעשות מחנה. הם למדו בגן על תפוח בדבש, ועל הברכות על התמרים והזיתים. לא היה לנו מאיפה להשיג את כל המצרכים ולכן ניסינו להמציא להם ברכות אלטרנטיביות כמו "שהשמש תזרח תמיד ותהיה צהובה כמו במבה", "או שמי שלא אוהב אותנו- שיהיה לו פרצוף כמו מלפפון חמוץ". אשתי ואני צחקנו אבל בלילה היא בכתה נורא. הבת הגדולה הסתגרה רוב הזמן עם המחשב בצד. פתחתי לה הוט ספוט עד שנגמרה לי חבילה הגלישה.

למחרת הלכו לים ובילינו שם כל היום. גם את הלילה השני נאלצנו להעביר במרתף.

הבת הגדולה שלי מהנישואין הקודמים היא ילדה עם צרכים מיוחדים. היא נזקקת להמון טיפולים שעולים הרבה כסף ואין לנו מאין להשיג. אני רוצה לחשוב שאנחנו עושים את זה בשבילה, אבל אנחנו גם מנסים לחסוך לעתיד או לקניית דירה, או להשלים חובות של העסק. היתי רוצה להבטיח לעצמי שלא נתפנה שוב מהבית בשביל להשכיר אותו אבל אני יודע שאנחנו חייבים את זה לעצמינו. רק החודש יש עוד כמה ערבי חג ואנחנו חייבים לנצל כל הזדמנות להרוויח עוד קצת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מירי ביטון. צילום: צוף קזאז

"צלילים של תקווה"

תפריט נגישות