יום חמישי , מרץ 28 2024
 
ראשי / כך הולכים למכור סמים לילדים בבת ים בקיץ

כך הולכים למכור סמים לילדים בבת ים בקיץ

מייסד אפלקציית 'טלגראס' בראיון מיוחד לאתר בת ים ניוז לקראת החופש הגדול: “אני מעודד את הסוחרים למכור לבני נוער”. באפלקציית טלגראס ניתן למצוא סוחרים המוכרים סמים בבת ים

טלגראס בבת ים

הקיץ מגיע – מאות אלפי תלמידים יוצאים בקרוב לחופשת הקיץ. העדר המסגרת הלימודית יחד עם שינוי שגרת החיים מביאים את בני הנוער להתנסות בפיתויים לא חוקיים.

המשטרה: "עבירה פלילית שתטופל בהתאם"

הזמינות של קניית סמים ברשתות החברתיות גבוהה מאוד. אם פעם סוחר סמים היה נשמע דמות אלמונית בשכונה אפילה, היום בשתי לחיצות כפתור מגיעים הסמים עד בית כולל לבתי הספר.
טלגראס בבת ים

בראיון לאתר בת ים חולון ניוז עם עמוס דב סילבר, מייסד אפלקציית טלגראס, המקשרת בין סוחרי סמים לצרכנים. מבטיח לאסור מכירת סמי פיצוציות בפלטפורמת סחר הסמים בניהולו אבל תומך לגמרי במכירת קנאביס גם מתחת לגיל 18.

בשיחה ממקום מושבו בארצות הברית עם עמוס דב סילבר, מייסד פלטפורמת סחר הסמים הפופולרית “טלגראס”, מתברר כי השנה גם הם ערוכים ומוכנים לחודשי הקיץ. “אני לא רואה דבר חמור בבני נוער שצורכים קנאביס, בפרט על רקע זה שבני נוער בני אותו גיל צורכים חומרים אחרים”.

טלגראס בבת ים
עמוס דב סילבר, צילום: Ingrid Karin nieters

זו לא חציית קו אדום, למכור סמים לנערים ולנערות?
“צריך לזכור שבני נוער וילדים ממש, בגיל 6 אפילו, מקבלים סמים מהמדינה. סמים מכל מיני סוגים, כולל סמים פסיכיאטרים כמו ריטלין וכדומה. סמים שהנזק שלהם הוא אדיר. לכן אני לא רואה בזה דבר חמור. אני לא אומר שילדים צריכים לעשן מגיל 6 באנגים כל היום אבל יש גיל מסוים בו האדם מתחיל לחפש את ‘הסמים’. לא משנה אם זה קפה, אם זה סיגריות, אם זה אלכוהול, אם זה וויד (קנאביס, ד.מ). מגיע שלב שבו אדם מתבגר… כמו מין למשל, אדם מגיע לבגרות מינית, אז הוא גם מגיע לבגרות תודעתית ומחפש את ההרחבה. ומתוך המקום הזה שמחפש את ההרחבה, את התיירות הזו של הנפש ושל המוח לחפש דברים חדשים, אז כן אני רואה בוויד את הסם האולטימטיבי, הראשוני, הכי פשוט, למה? בגלל שגם לתינוקות שיונקים חלב אם יש את הקולטנים לחומר הזה. יש לכל אחד את זה.

זה חומר שהגוף שלנו מכיר, הגוף שלנו רוצה לקבל אותו, צריך לקבל אותו, צריך אותו בשביל האיזון הכללי. זה לא משהו שאפילו אפשר להסתכל עליו כטוב או לא טוב, זו עובדה בשטח. מגיע גיל בו אנשים מחפשים דברים, השאלה היא מה הם ימצאו ואיפה הם ימצאו”
טלגראס בבת ים

מה באשר לסמי פיצוציות כמו נייס גאי?
“סמי פיצוציות הם כמו תרופות מרשם. זה רע, מסוכן, ממכר ואני לא ממליץ לאף אחד להתנסות ולא אאפשר למכור את זה אצלנו. אם יש בן נוער שמחפש סמים, אני מעדיף שימצא את הוויד (קנאביס, ד.מ). אם יש בן נוער שמחפש וויד אני מעדיף שימצא אותו בפלטפורמה שלי, כשיש לנו את הפיקוח, כשיש לנו את המקום להתלונן. במקום אחר, ילד תמים, יכולים לדחוף לו חומרים, יכולים לעשות לו דברים יותר חמורים כמו לגנוב ממנו. בטלגראס יש את המעטפת. כל אחד שמחפש וויד ימצא את הדרך או את האנשים שיש להם. אני מעדיף שהם ימצאו את זה אצלי או לפחות אני לא רואה סיבה לגרום להם ללכת למקום אחר”.

בני הנוער יוכלו למצוא גם חומרים אחרים תחת המטריה שלך?
“לא קיים בעיקרון. יש קבוצה אחת לפסיכדליה אבל כן מסננים אליה לפי גיל ולפי עוד קריטריונים”.
אתה יודע שחלק מהסוחרים בטלגראס מציינים במודעות שלהם כי המכירה מגיל 18? זה מיותר מבחינתך?
“אני מעודד אותם כן למכור לבני נוער. אבל לא מכריח”.
טלגראס בבת ים

תגובת משטרת ישראל:
 “משטרת ישראל אוכפת ביתר שאת עבירות סחר והפצת סמים, תוך ביצוע מגוון פעולות גלויות וסמויות במטרה לחשוף את מבצעי העבירה והבאתם לדין, למען בטחון הציבור ושלומו. נדגיש כי סחר בסמים באופן שציינת בפנייתך וכן החזקתו מהווים עבירה פלילית, שתטופל בהתאם.
כמו בכל תופעה חברתית שראויה להוקעה, בפרט בקרב קטינים הלוקחים חלק בפעילות המתבצעת בניגוד לחוק, הדרך למגרה כרוכה בשיתוף פעולה רב מערכתי הכולל הסברה משמעותית במוסדות החינוך, השגחה ובקרה על ידי ההורים, פיקוח על בני הנוער והצבת גבולות וכן באכיפה ופעילות נחושה של הרשויות לאורך זמן ובהתמדה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מירי ביטון. צילום: צוף קזאז

"צלילים של תקווה"

תפריט נגישות