יום שישי , אפריל 19 2024
 
ראשי / מדורים / המומחים / הגשת תביעה קטנה – עושים את זה אונליין

הגשת תביעה קטנה – עושים את זה אונליין

הלוואי ולא היינו צריכים בתי משפט, הלוואי ולא היינו צריכים משטרה, אבל האמת היא אחרת, והיא שאנחנו צריכים מנגנונים לפתרון סכסוכים, ומכיוון שכך – טוב שהם שם. בית המשפט לתביעות קטנות מאפשר לאזרחים להגיע למרחב מוגן שנועד לפתור סכסוכים. הגשת תביעה קטנה היא בעצם תהליך בו כל אדם מן היישוב אשר מחפש לפתור סכסוך ואי הסכמה על סכומי כסף לא גבוהים מאוד (המתעדכנים מעת לעת) יכול לפגוש שופט ולקבל פסק דין.

בסט לינקס קרדיט תמונה: pixabaywww.b-hnews.co.il הגשת תביעה קטנה
קרדיט תמונה: pixabay

מרבית התביעות הקטנות המוגשות כיום הן על פגיעות ברכוש כמו נזילות שפגעו בתקרה של הדירה מתחת, על שירות לקוי ולא ישר של חברות שונות, אי אספקת מוצרים או איחור באספקת מוצר או שירות, וכיו"ב.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


כמה עובדות על הגשת תביעה קטנה ועל התביעות עצמן

  • הגשת תביעה קטנה לא דורשת מכם להגיע לבית המשפט – כמו בהרבה מאוד דברים בימינו, המהפכה הדיגיטלית הגיעה, לאיטה, גם לעולם המשפט. כיום ניתן להגיש תביעה קטנה ישירות דרך המחשב או הסלולרי החכם, אונליין, במהירות ובקלות.
  • התהליך מהיר, ובעוד שהרבה אנשים חוששים מלהיכנס לתביעות, מכיוון שהם יודעים שזה עולה הרבה כסף בתשלום לעורכי דין, ועלול לקחת גם שנים ארוכות, הרי שבתביעות הקטנות המחסומים הללו מוסרים, ואת התביעה אפשר להגיש במחיר סמלי בלבד, ולהיכנס לתהליך מהיר.
  • היתרון שאין עלויות גבוהות בתשלום לעו"ד הוא גם החיסרון הגדול בתביעות קטנות, וזה שאת התהליך, לפחות בבית המשפט (אם תגיעו לשם), תצטרכו לעשות בעצמכם, וללא ייצוג מקצועי של עורך דין המתמחה בכך. זה גם דבר שעלול להרתיע, ואף מרתיע בפועל אנשים רבים מלתבוע, אך אל חשש – זה לא קשה.
  • אם העובדה האחרונה ערערה את הביטחון שלכם, אז חשוב מאוד שתמשיכו לקרוא: אתם לא יכולים להגיע לבית המשפט עם ייצוג של עורך דין, אבל אתם בהחלט יכולים ורשאים להתייעץ עם עורך דין לפני המשפט, ואף לקבל ממנו כתב תביעה או כתב הגנה מנוסח היטב בצורה נאותה, ולקבל את היתרון היחסי במשפט שמתבצע ללא עורכי דין.

אז איך עושים את זה נכון?

לא חייבים להיות אנשי מקצוע (עורכי דין) כדי לבצע את הדברים בצורה נכונה. הגשת תביעה קטנה היא תהליך שעשו מאות אלפים לפניכם, מה שאומר שהדרך נכבשה פעמים רבות, והמסלול קל לזיהוי וצעידה. האמת היא שזה כה פשוט, בטח עם היכולת להגיש את התביעה בצורה מקוונת דרך האינטרנט, שזה בעצם מסתכם במילוי טופס, ואולי העלאת מסמכים או תמונות (עדויות לתביעה או להגנה).

הדרך הנכונה להגיע לכדי פתרון סכסוכים, הן ברמה המוסרית והערכית, הן ברמה המקובלת, והן ברמה המשפטית, מתחילה מחוץ לבית המשפט. ההמלצה היא תמיד לפנות בצורה מכבדת ונעימה בבקשה לפתור את הסכסוך. במידה ואין היענות, הרי שהשלב הבא יהיה להגיש מכתב רשמי המתריע בפני הנתבע-לעתיד כי במידה ולא יענה לבקשתכם, אתם אכן תגישו תביעה. לאחר מכן, חומרים אלו ישמשו במידת הצורך כראיה בפני השופט כי אתם עשיתם כמיטב יכולתכם לסיים את הסיטואציה בצורה עצמאית והוגנת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ראובן מנדלר. צילום: כללית רפואה משלימה

כללית רפואה משלימה במרתון מודיעין

תפריט נגישות