יום שלישי , אפריל 16 2024
 
ראשי / מדורים / המומחים / תזרים מזומנים אקסל – כל מה שצריך לעסק מבלי להתאמץ

תזרים מזומנים אקסל – כל מה שצריך לעסק מבלי להתאמץ

בעלי עסקים מחויבים בסדר וארגון מופתיים בכל הקשור למצב הכספי שלהם. כדי לעשות זאת, ייצרו דוח כספי בשם תזרים מזומנים, שכשמו – משקף את תנועת המזומנים בעסק. כשעוסקים ביצירת תזרים מזומנים אקסל לרוב יהיה הבחירה של בעלי העסקים ליצירת המסמך ותחזוקו, שכן ידוע לכל עד כמה המערכת הזו מקלה ומפשטת עד מאוד את המשימה.

בסט לינקס צילום pixabayhttpswww.b-hnews.co.il תזרים מזומנים אקסל (1)
צילום: pixabay

תזרים מזומנים אקסל ודגשים לניהול נכון


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


מחסור במזומנים יגרום לאי היכולת לעמוד בתשלומים שונים, להצטייד בסחורה, ובכלל במצבים לא נעימים מול הלקוחות, הספקים והבנקים. כך, תזרים מזומנים אקסל מעניק לעסקים – גדולים וקטנים כאחד, את היכולת להתעדכן באופן שקוף וברור בכל זמן במצב הכספי של העסק ולפעול בהתאם ובמידת הצורך. כדי לנהל נכון את תזרים המזומנים בעסק, יש לקחת בחשבון שלושה אלמנטים עיקריים:

  • פעילות שוטפת בעסק – הפעילות העסקית היומית שלנו מניבה את הסכום נטו של המזומנים. זהו הרווח התפעולי יחד עם פריטים שאינם מזומנים (סוגים שונים של פחת למשל). פעילות יומית בעסק משמעותה מכירות, החזרים, מלאי ועוד.
  • השקעה – פעילויות ההשקעה בעסק נובעות מהשקעות שונות שהחברה מבצעת. למשל, פיתוחים וחידושים, שיתופי פעולה ועוד.
  • מימון – חלקים בתזרים נובעים מהוצאות מימון בעסק כגון החזר הלוואות, ריביות ועוד.

כשתזרים המזומנים שלנו חיובי, הדבר מעיד על פעילות נכונה ועסק יציב. לעומת זאת, תזרים שלילי משמעותו מחסור במזומנים ופערים בין מועד תקבולנים מלקוחות ובין מועד התשלומים לספקים למשל. לתזרים שלילי משמעויות רבות המשליכות על פעילות העסק ויכולות אף להביא לקריסתו, גם אם מדובר בעסק שנחשב לרווחי בשגרה. חשוב להבין שתזרים שלילי משמעותו לא תמיד כשלון ניהולי, ולעתים הדבר מתרחש בשל סיבות שאינן בשליטתו של בעל העסק. בשורה התחתונה, ככל שמקפידים על ניהול נכון של תזרים המזומנים כך אנו יכולים לשלוט יותר על הדברים שכן בשליטתנו.

עושים סדר בתזרים באמצעות עזרה מקצועית

אם להיות כנים, אי אפשר פשוט ליצור תזרים מזומנים אקסל ולחשוב שהכל בסדר. מה הטעם למלא נתונים בטבלה אם אנחנו לא עושים איתם כלום או מפיקים מהם לקח? כדי להימנע ממצב כזה, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע שמגיע מהתחום. יחד איתו, תעקבו אחרי תזרים המזומנים שלכם ומתוך הנתונים הללו, איש המקצוע יוכל להפיק לקחים ומסקנות ולהכווין אתכם לפעולה נכונה המתאימה לסיטואציה אליה נקלעתם.

כך, כשאתם מגובים ומלווים על ידי אדם שמכיר היטב את התחום ויודע מה הם הצעדים הנכונים ביותר להתאזנות תקציבית בכל סיטואציה, תוכלו להתגבר ביתר קלות על פערים שנוצרו בתזרים המזומנים ובעסק בכלל, ולהמשיך לרוץ קדימה כשאתם יודעים שבכל זמן, הנתונים של תזרים מזומנים אקסל שלכם מגובים ונמצאים בידיים טובות ומקצועיות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ראובן מנדלר. צילום: כללית רפואה משלימה

כללית רפואה משלימה במרתון מודיעין

תפריט נגישות