יום חמישי , אפריל 18 2024
 
ראשי / עיריית חולון אינה עונה: כיצד הועברו מיליוני שקלים ללא מכרז

עיריית חולון אינה עונה: כיצד הועברו מיליוני שקלים ללא מכרז

צפו במורן ישראל, פונה ישירות לראש העירייה במהלך ישיבת המועצה בחולון בנוגע לממצאי דו"ח מבקר המדינה. העירייה: "הוועדה העירונית לענייני ביקורת כבר אימצה את רוב ההמלצות

מוטי ששון ומנכ"ל המדיטק דני וייס, צילום: רפי דלויה
מוטי ששון ומנכ"ל המדיטק דני וייס, צילום: רפי דלויה

בשבוע שעבר התקיימה ישיבה מיוחדת באשר לדו"ח מבקר המדינה שהצביע על ליקויים חמורים בהתנהלות העירייה בשנים האחרונות. עם זאת, הוועדה שמינתה העירייה לטיפול בממצאי הדו"ח לא השיגה תשובה מספקת.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


חבר המועצה מורן ישראל פנה ישירות לראש העירייה במהלך הישיבה ואמר: "מדובר במיליוני שקלים של הציבור שהועברו לספקים ללא מכרז, פעם אחר פעם". בסיום התייחסותו למיליוני שקלים מכספי הציבור שהועברו לפי דו"ח המבקר ללא מכרז ולביקורת שהועברה בדו"ח לגבי שורת נושאי משרה בעירייה ואמר "יש משהו אחד שנעדר מהדו"ח ונעדר גם לאחר הדו"ח וזו התגובה שלך כבוד ראש העירייה".

יעניין אותך גם

משרד הפנים נגד מרכולים בשבת: "ניסיון לחנוק את העיר"

ויקטור טל מגיב על סגירת התיק: "לא היה לי ספק"

"משהו לא טוב קורה בעירייה"

ראשית הפרשה בסוף דצמבר 2015, אז כתב חבר המועצה מורן ישראל בדף הפייסבוק שלו פוסט יוצא דופן באשר להתנהלות התקציב לשנה העוקבת: "אתמול בערב ישיבת מועצת העיר על הצעת התקציב לשנת 2016. לרוב, זו הישיבה החשובה בשנה, מיותר לציין שלא כל חברי מועצת העיר הגיעו (כנראה שהיו להם עיסוקים חשובים מזה), אבל היי, בחירות זה פעם בחמש שנים והם הרי יבקשו שוב את קולכם ויבטיחו, אבל נשאיר את זה בצד. ממש רגע לפני ההצבעה טורח ראש העיר לספר שהוא מבקש להוסיף באחד הסעיפים (תמיכה במדיטק, בשל גרעון תקציבי לא ברור ועמוק ששורר שם) שני מיליון שקלים. וזה שרגע לפני הוא טרח לעדכן בתקציב 2015 עוד שלושה מיליון ש"ח למדיטק מעבר לתמיכה השוטפת כדי לכסות גרעונות, ממש לפני שהשנה נגמרת. ואז באורח פלא, הודיעו לנו שנמצאו עוד שני מיליון שקלים ביתרות מהשנה הקודמת. לא ידענו את זה לפני חודש כשנכתב הדו"ח הרבעוני. לא ידענו את זה לפני שבוע בוועדת הכספים. משהו לא טוב קורה במדיטק והעירייה מסתירה זאת. משהו לא טוב קורה בעירייה כשככה מבקשים להעביר תקציב".

דבריו של חבר המועצה מורן ישראל נפלו על אוזניים ערלות. הכסף שהגיע 'יש מאין' נשכח עד שלאחרונה עלה בדו"ח מבקר המדינה שמצא אי סדרים חמורים בעיריית חולון. בין השאר דו"ח המבקר הצביע על אותם נושאים שהעלה ישראל בעצמו.

לדבריו של מורן ישראל מדובר, בין השאר ב- 12.7 מיליון שח שנתנו למשרד אדריכלים ללא מכרז, 3.4 מיליון שח לטובת משרדי יח"צ במקביל להעסקת דוברת במשרה מלאה, אי סדרים חמורים של מנכ"לית העירייה הקודמת חנה הרצמן והליך מינוי לקוי של היועצת המשפטית לעירייה.

בישיבת המועצה באשר לדו"ח מבקר המדינה איש מבכירי העירייה לא השיב לדבריו. הדבר צורם אף יותר לאחר שחנה הרצמן, מנכ"לית משרדי העירייה לשעבר, חוייבה להשיב הוצאות שהעירייה מימנה עבורה.

מורן ישראל, צילום: יח"צ
מורן ישראל, צילום: יח"צ

"הפקרתם את קופת העירייה"

מייסדת 'המשמר החברתי', ליאור פור, פנתה בעקבות ישיבת המועצה לחברי הקואליציה שישבו בישיבה וסירבו להגיב לדברים הקשים: "חמש שנים אני פועלת למגר את השחיתות בעיריית חולון ואתם בהינף יד נתתם ידכם להמשיך אותה, מבלי שאף אחד כולל ראש העיריה יתן את הדין פרסונאלית ולא בחיוב אישי כלשהו. מיליונים בוזבזו ולא ישובו לקופת העיריה ואין אף החלטה פרודוקטיבית מטעמכם למען השבת המיליונים לקופת העירייה. איך ייתכן שיו"ר ועדת הביקורת נותן גיבוי לבזבוזים והעלמות עין שנמשכו במשך שנים. חברי הקואליציה, הפקרתם את קופת העיריה ואיכות חיי התושבים שמיליונים רבים אלה נמנעו מהם. לראייה ההזנחה בשכונות, ההזנחה במבני החינוך וההזנחה במרחב הציבורי בעיר חולון".

תגובת עיריית חולון:מועצת העיר חולון אישרה בשבוע שעבר את סיכומיה והצעותיה של הוועדה העירונית לענייני ביקורת בהתאם להמלצת מבקר המדינה. במקביל, הוועדה העירונית לתיקון ליקויים כבר אימצה את רוב ההמלצות שהופיעו בדוח ופועלת ליישומן. מנכ"לית העירייה לשעבר הגיעה כבר לפני מספר חודשים להסדר מול משרד האוצר".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ראובן מנדלר. צילום: כללית רפואה משלימה

כללית רפואה משלימה במרתון מודיעין

תפריט נגישות