יום שלישי , אפריל 30 2024
 
ראשי / הפגנה היום מול משרד החינוך: תנו לטרנס צ'אנס ללמד

הפגנה היום מול משרד החינוך: תנו לטרנס צ'אנס ללמד

לירן חג'בי מחולון בסך הכל רוצה ללמד. הציונים שלו טובים, המוטיבציה שלו גבוהה והוא אפילו מוכן להתפשר על השכר. בראיון חושפני הוא מספר מדוע פוטר מעבודתו עוד לפני שהתחיל

לירן חג'בי, צילום: פרטי
לירן חג'בי, צילום: פרטי

היום בשעה 12:30 תתקיים הפגנה מול משרד החינוך תחת הכותרת "טרנספוביה לא אצלנו – הפגנה נגד פיטורי של לירן חג'בי". סיפורו של חג'בי מסעיר את הקהילה הלהט"בית, ומהווה המשך לאירועי השבועות האחרונים עמם מתמודדת הקהילה הגאה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


ללירן חג'בי (25 חולון) יש הכל כדי להיות מורה: כישרון שופע, אהבה לחינוך, גישה מופלאה לנוער ותחושת שליחות שמלווה אותו מגיל צעיר. אבל פרט שולי בחייו של לירן מונע ממנו למצוא את העבודה הנכספת. לירן נולד בתור נקבה, וכעת עובר תהליך להתאמה מגדרית. ועל זה חבריו לקהילה לא מוכנים לשתוק.

יעניין אותך גם

DNA על הנשק: הוארך מעצרו של נואל אברג'יל

סוף לנרגילות במרפסת: בעקבות תלונת זוג הפנסיונרים הוגשה הצעת חוק

פשוט חולם להיות מורה, צילום אילוסטרציה
פשוט חולם להיות מורה, צילום אילוסטרציה

"אני מרגיש גבר, זה מה שחשוב"

הסיפור של לירן חג'בי מתחיל בראשון לציון לפני חמש עשרה שנים, כאשר למד בבית ספר דתי מקומי. באותם ימים היה ילדה צעירה שאהבה לשחק עם הבנים. כעבור שנים לירן יצא מהארון, קודם כלסבית ולאחר מכן כטרנסג'נדר. כיום הוא מסיים את לימודיו באחת המכללות הגדולות בארץ, ומנסה להתקבל לשנת הלימודים הבאה. עם זאת, האוריינטציה המגדרית שלו גרמה ללא מעט דלתות להיסגר בפניו.

בראיון ל-'חולון בת ים ניוז' מספר לירן על הדרך שעבר ועל אחת השיחות הקשות שעבר לאחרונה עם מנהלת בית ספר שביקשה ממנו להצניע את זהותו: "אני יודע שאני מביא איתי משהו שהוא 'לא שגרתי', למעשה אני לא מכיר מורים טרנסג'נדרים אבל אני לא חושב שהנטיה המגדרית שלי צריכה להשפיע על הדרך שבה אני מלמד. יש לי ציונים גבוהים ואני בטוח שאוכל לתת את מה שצריך. אני מודע למצב העגום של המורים, המשכורות הנמוכות, ועדיין זה התחום היחידי שאני יכול לדמיין את עצמי בו קם כל בוקר ומרגיש שיש לי תחושת שליחות".

הקריאה להפגנה היום, צילום מסך מהפייסבוק
הקריאה להפגנה היום, צילום מסך מהפייסבוק

חג'בי מוסיף ומספר על המשפחה והרקע ממנו הגיע: "יש לי משפחה מדהימה ותומכת. יש לי אחיינים קטנים, דתיים שמתרגלים לפנות אליי בלשון זכר. אני גר על קו חולון ראשל"צ. אמא שלי בקשר טוב איתי, ובסופו של דבר כולנו למדנו לקבל אחד את השני. אפילו אני את עצמי. השינוי המגדרי שאני עובר הוא תהליך תודעתי, לפני הכל. אני לא נוטל הורמונים כרגע. טוב לי עם מה שאני, רוב האנשים פונים אליי בלשון זכר ואני מרגיש גבר, זה מה שחשוב".

"חטפתי את ההתנגדות לתוך הפרצוף"

אחד מראיונות העבודה האחרונים שעבר חג'בי היה קו פרשת המים. בהקלטה שהגיעה למערכת בת ים חולון ניוז, נשמעת מנהלת בית ספר ממרכז הארץ כאשר היא מבקשת ממנו להצניע את הזהות שלו, מכיוון שזו שנתה הראשונה בתפקיד והיא רוצה להרוויח את 'אמון הקהילה', וכדי שהיא תוכל להכין את הקהל ל-'שונות' של חג'בי היא מבקשת להצניע את העניין המגדרי לפחות בהתחלה. כעבור מספר שעות נשלחה הודעה מאותה המנהלת בה היא חוזרת בה מההחלטה לקבלו לבית הספר.

חג'בי הכאוב, מספר בראיון על עוגמת הנפש מהפעם הראשונה בה 'העניין המגדרי' עלה לפני השטח: "היו מקרים בהם לא קיבלו אותי לבתי ספר, והיו ראיונות עבודה שלא הסתדרו, אבל זו היתה הפעם הראשונה שבה באופן כל כך בולט הרגשתי שיש התנגדות למי שאני ולמה שאני. אני מבין שיש אנשים שעלולים להרגיש נבוכים ולא לדעת באיזה לשון לפנות אליי, ועדיין זו הפעם הראשונה שבה 'חטפתי את ההתנגדות לתוך הפרצוף'.

את הראיון חג'בי מסיים בתחזית אופטימית לעתיד: "החזון שלי הוא להיות יאנוש קורצ'אק, זה החלום שלי והיעוד שלי. לעזור לילדים ולקחת חלק בתהליך ההתבגרות שלהם, בכל מחיר. אני יודע שאני עובר משוכה גדולה עכשיו, אבל אני משוכנע שברגע שבו אכניס את הרגל שלי פנימה, כבר יהיה הרבה יותר קל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט נדב כהן יהונתן

ממלחמה להחלמה: טיפול חדשני והוליסטי להתמודדות עם חרדות ומשברים אישיים בישראל

תפריט נגישות