יום שלישי , אפריל 16 2024
 
ראשי / הילדים יעופו על זה: בואו להכין בומרנג בחולון

הילדים יעופו על זה: בואו להכין בומרנג בחולון

המעצב התעשייתי, דני לביא, ילמד את הילדים איך לבנות ולהטיס אחד. בראיון הוא משווה בין היכולות שלנו באוויר לאלו על מגרש הכדורגל ומזמין אתכם להצטרף

סדנת בניית בומרנג בחולון, צילום אילוסטרציה
סדנת בניית בומרנג בחולון, צילום אילוסטרציה

ביום ראשון הקרוב תתחיל במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון סדנת בניית בומרנגים. בסדנה ילמדו המשתתפים לעבוד עם עץ וכלי עבודה ויוכלו לעצב בומרנג משלהם ובסוף כמובן להטיס אותו. התכנון ילמד את המשתתפים על כוחות פיזיקליים כמו עילוי, התנגדות אויר וכיווני רוח. הפעילות מיועדת למסיימי כתות ג' ומעלה, בעלות של 70 שקל.

יעניין אותך גם


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


סוף לנרגילות במרפסת: בעקבות תלונת זוג הפנסיונרים הוגשה הצעת חוק

דנה אינטרנשיונל ארט: תערוכה על חיי הזמרת בספטמבר

דני לביא, צילום: יח"צ
דני לביא, צילום: יח"צ

"אני כמו ילד, נהנה להטיס מטוסים מנייר"

את הסדנה יעביר דני לביא מעצב תעשייתי, מטיס טיסני ודאוני רדיו, טייס בנבחרת מצנחי הרחיפה הישראלית 92, ומטיס מזל"טים בשירותו הצבאי. "כולם מוזמנים לעשייה חווייתית, בתנאים מקסימים של מקס עם שולחנות עבודה ומזגנים פשוט להיסחף לתוך עבודה של חומר. לוקחים סכין יפנית או משוף, פשוט עובדים עם החומר, זה בדיוק מה שאנחנו נעשה בקורס הבומרנג".

איך עושים בומרנג? ממה זה עשוי בכלל?

"אנחנו בעצם מדברים על חתיכת עץ שבכדי שתהפוך לבומרנג צריך ליצור לה צורה המזכירה כנף של ציפור ואנחנו צריכים בשביל זה להרגיש את החומר ביד, להריח אותו, לגעת בו ולאחר מכן נקשט ונשחק איתו".

גם אתם יכולים להכין אחד בעצמכם, צילום: באדיבות המרכז הטכנולוגי חולון
גם אתם יכולים להכין אחד בעצמכם, צילום: באדיבות המרכז לאמנות דיגיטלית חולון

היכן נמצא הבומרנג כמשחק בהשוואה לדוגמא משחקי כדורגל כדורסל היותר נפוצים בישראל?

"כל מה שקשור לכלי טיס בארץ אנחנו מהארצות המצטיינות בעולם אם זה בטיסנאות, מזל"טים, דאונים, רחפניים, אבל זה ממש לא כדורגל, בזה אנחנו מצטיינים בכדורגל לצערי פחות. בכלי טיס ובכלל בתחום התעופה יש לנו היסטוריה מדהימה של המון מדליות והצטיינויות שמגיעות מהעולם לבוני טיסנים, יש לנו 7 תעשיות מזל"טים מפוארות ואנחנו ממש מצטיינים לזה. בניגוד לכדורגל. אז בומרנג זה כלי טיס שבמקרה יש לו גם שם מגניב כי הוא הגיע מאוסטרליה כשצדו איתו חיות ולאט לאט הוא השתכלל עם השנים וגילו שאפשר להשתמש בו לעוד כל מיני דברים".

למה בחרת להתעסק דווקא עם בומרנג, עם כל הידע והניסיון בכל תחומי התעופה שיש לך?

"כי זה כלי שיחסית מאוד נעים וקל לעבוד עליו בזמן קצר ולהגיע לאפשרות שניתן להשתמש בו בסוף הסדנא, טיסנים וכלי טיס אחרים יכולים לקחת חודשים ושנים. לפעמים הדברים הקטנים האלה שאנחנו עושים בזמן קצר הם מהנים בצורה לא נורמאלית. למרות הניסיון המקצועי הגדול שיש לי במספר תחומי תעופה שונים, אני כמו ילד נהנה לשייף חתיכת עץ ולהטיס מטוס מקופל מנייר".

אפשר גם לדאוג לעיצוב אישי, צילום אילוסטרציה
אפשר גם לדאוג לעיצוב אישי, צילום אילוסטרציה

מתי הבנת שאתה מחובר כל כך לעולם הזה?

"בתור ילד פשוט התחלתי לאסוף פרפרים ואז להסתכל על ציפורים, תמיד אהבתי טכנולוגיה וחלליות ומטוסים וחוברות של מטוסים. כזה שרץ בשדות אחרי פרפרים אבל אחר כך זה המשיך לבנייה של טיסנים בחוג שמאוד אהבתי, זה המשיך בצבא בבניית מזל"טים ומצנחי רחיפה וגם התחריתי בזה. עולם התעופה זה משוגע, זה כאילו טריפ. כמו שיש חבר'ה על אופנועים אז תעופה זה גם טכנולוגי גם מדעי גם אומנותי גם כיף כי זה תמיד בסוף בשדה, בחוץ, החל מהמדבריות של קליפורניה ועד החצר בבית עם רחפן".

מה עוד יקבלו המשתתפים בסדנא?

"הדגש בסדנא הזו הוא החיבור עם החומר זה לא חומר מיוחד במינו פשוט עץ שנקרא "לביד" בשפת העם הוא נקרא דיקט רק קצת יותר משוכלל, ולהחזיק חומר ולשייף אותו אני לא בטוח שאנשים מגיעים לזה ביום יום, את יודעת אף אחד לא יודע איך מכינים שולחן, אנחנו לא יודעים איך הדברים נוצרים והכל מובן מאליו ופה זה לא מובן מאליו כי תהיה לא מעט עבודה".

כולם מוזמנים מתחילים ביום ראשון, צילום אילוסטרציה
כולם מוזמנים מתחילים ביום ראשון, צילום אילוסטרציה

איך זה לעבוד עם ילדים ?

"האמת היא אני תמיד אומר את זה זה לא משנה עם זה סטודנטים בתואר שני או ילדים בכיתה ג' אני חושב שלעבוד עם בני אדם זה הדבר הכי מדהים והכי גדול וכשאתה מסתכל עליהם והם עשו דבר אחד שמרגישים בו סיפוק ויזכרו אותו כל החיים אז זה שריטות קטנות בתקליט".

מה הערך המוסף בהכנת הבומרנג?

"ריכוז, סבלנות, תהיה הרצאה קטנה על אווירודינמיקה בכל זאת איך מטוס נשאר באוויר המון עשייה. ולדעתנו זהו ערך חשוב לחיים בכלל לדעת לעבוד עם חומר כמו זה. ובשורה תחתונה הרבה מאוד FUN".

להרשמה: 03-5021552 // info@digitalartlab.org.il

המרכז לאמנות דיגיטלית, האמוראים 4 ג'סי כהן חולון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט נדב כהן יהונתן

ממלחמה להחלמה: טיפול חדשני והוליסטי להתמודדות עם חרדות ומשברים אישיים בישראל

תפריט נגישות