יום שלישי , אפריל 16 2024
 
ראשי / "לא יקנו אותי ב-30,000 שקל": המירוץ לצמרת של קטי פיאסצקי

"לא יקנו אותי ב-30,000 שקל": המירוץ לצמרת של קטי פיאסצקי

עם ניסיון של חמש שנים במועצה, רישיון למריחואנה רפואית ותינוקת בת חודש על הידיים, קטי פיאסצקי מורג לא יוצאת לחופשת לידה וממשיכה בדרכה לראשות עיריית בת ים

קטי פיאסצקי עם שלומי לחיאני ופעילים, צילום: פרטי
קטי פיאסצקי עם שלומי לחיאני ופעילים, צילום: פרטי

קטי פיאסצקי־מורג עובדת כרכזת אדמינסטרטיבית בחברת הייטק במשרה מלאה, משמשת כאמא במשרה מלאה ו…חולמת לעמוד בראש עיריית בת ים. כבר חמש שנים שהיא פועלת בהתנדבות מלאה, חברה בתשע ועדות ולפי בחינה קפדנית בפרוטוקלים של ישיבות מועצת העיר עולה כי היא חברת המועצה שהציעה הכי הרבה הצעות לסדר, הכי הרבה שאילתות וכן שיאנית בת ים בנוכחות.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


"חשוב לי יותר להגיע לישיבות של הוועדות. למשל הוועדה למיגור אלימות מאשר לישיבת מועצה. בישיבות המועצה מחליטים על הכל מראש, חברי המועצה הם חותמות גומי. בוועדות אני שומעת את הנתונים האמיתיים על האלימות, על היקף השימוש בסמים, בריונות, פגיעות מינייות, בסופו של דבר זה מה שחשוב. אני מבינה שלרבים הרבה יותר כיף להיות בוועדות המרכזים איפה שהכסף הגדול. בסופו של דבר אני רואה את הדברים קורים בשטח. איך אפשר להעלות על הדעת שהוועדה הזו חשובה פחות? זה באמת אחד הרגעים הטובים ביותר בהם אני יכולה לקבל נתונים אובייקטיבים מבלי לשמוע את הרעש הפוליטי”.

יעניין אותך גם

מדוע נדחו אירועי הגאווה: "אין הומואים בבת ים"

הפגנה היום מול משרד החינוך: תנו לטרנס צ'אנס ללמד

קטי פיאסצקי, צילום: יח"צ
קטי פיאסצקי, צילום: יח"צ

להניק בישיבות מועצה

פיאסצקי חיה את הפוליטיקה המקומית. בן זוגה, דרור מורג, היה מזכ"ל מרצ הארצי כשהכירו, וכיום הוא חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית. "הוא ראש מחלקה. הוא פוליטיקאי שקוף לגמרי, הוא עובד עם הפריפרייה ויוצר יוזמות חברתיות. כמובן שהוא עוד מעורב במפלגה, יו"ר ועדת כספים של המפלגה, איש מאד רציני והאבא הכי טוב שיכולתי לייחל לבנות שלי".

פיאסצקי מתראיינת בעודה מניקה את בתה זואי בת החודש, תמונה שנחשבת עדיין די נדירה בעולם הפוליטי. "אני חושבת שאין שום סתירה בין אמהות לקריירה פוליטית, ואם צריך גם אשב ואניק במשרד ראש העיר, למרות שבאופן אישי זה קשה לי להניק בפומבי. אם אמשיך להניק עד אז אני יכולה לדמיין אותי מניקה לצד דגל ישראל וסמל העיר בת ים".

הילדות יקחו חלק בקמפיין?

"בוודאי, הן כבר מוכנות לכך. הקטנה שלי בת חודש והגדולה בת שלוש עוד מעט. הן יהיו פורצות הדרך לאמהות בתפקידי מפתח. אני חושבת שהגיע הזמן, לא רק בבת ים שיותר נשים ייקחו חלק יותר בעשיה, ושיעלו לסדר היום יותר נושאים שקשורים לנשים ולמעמד האישה”.

את מצפה לתמיכה מנשים?

"הייתי בכנסים של עמותת ‘כן’. אנחנו תומכות אחת בשניה, אין שום הבדל בין חרדיות, ערביות, חילוניות, רוסיות, מזרחיות, ימניות ושמלאניות. בסופו של דבר המכנה המשותף הנשי התגבר על הכל. יש משפט מפורסם שאומר ‘יש מדור בגיהנום ששמור לנשים שלא תומכות בנשים’. כיום אנחנו חמש נשים מתוך עשרים וחמישה חברי מועצה".

אם היו יותר נשים בפוליטיקה המצב בארץ היה טוב יותר?

"ללא ספק. אם הנשים היו מנהלות את העולם הינו במצב טוב יותר. כיום רק שש נשים עומדות בראש רשויות ברחבי הארץ וזה לא מספיק.  מרגרט תאצ'ר אמרה: "אם את רוצה שמשהו יאמר תבקשי מגבר, אם את רוצה שמשהו יעשה תבקשי מאישה".

הדרך לקריירה פוליטית עוברת בקלפי, צילום פרטי
הדרך לקריירה פוליטית עוברת בקלפי, צילום פרטי

חייבים לשנות את השיח

פיאסצקי מודעת ששמה של מפלגת מרצ צורם באוזניהם של חלק מתושבי בת ים. "לא קל לשווק את המותג אבל אני מקווה שהציבור יתעלה על זה ויבין שאנחנו באים לעשות טוב לתושבים ולסביבה. מעל לכל אנחנו הוכחנו בחמש השנים האחרונות שלא נתפשר על נקיון כפיים. שלוש פעמים סירבתי להיות סגנית ראש עיר בשכר. אי אפשר לקנות אותי עם משכורת של 30,00 לחודש".

מה הדבר המעליב ביותר שאמרו לך?

"אני חברה בוועדה למיגור השימוש בסמים. עם זאת, יש לי אישור למריחואנה רפואית וישר מקטלגים אותי בתור ג'אנקית. עברתי שישה ניתוחים בכתף, החליפו לי את כל מפרק הכתף, זה כתוצאה מכך שהיתי שחקנית כדור עף".

למה חשוב לך להתמודד כבר עכשיו, עם תינוקת על הידיים?

"“מישהו צריך להילחם למען הדורות הבאים. יש אנשים שיושבים במועצה כבר שלושים שנה, זה פסיכי לגמרי. אנחנו חיים בדור שלא מסוגלים לקנות דירה או לשלם על גנים פרטיים- הדור שלנו צריך להיות מעורב יותר ולהשפיע יותר".

מה יש בך שאין למועמדים האחרים?

"אג'נדה. לי יש אנ'גנדה ברורה. ההדתה בעיר מגיעה לשיאים חדשים, סיעת ש"ס משתוללת ואף אחד לא נותן קונטרה. חשבתי שישראל ביתנו יתנו את הגב, אבל לא כך קרה הדבר. ישראל ביתנו הצביעו נגד הצעת התיקון לחוק העזר כדי להילחם בחוק המרכולים, ונגד הצעה לסדר שהצעתי באשר למוניות שירות לבת ים. הם לא מייצגים את הציבור שבחר בהם".

את מתכוונת להילחם בהדתה?

אני לא רוצה לפגוע באוכלוסיות. אני לא אפתח את העיר דווקא בכוח בשבת. אני חושבת שמרצ צריכה להתחזק כי אנחנו מביאים קול של חופש, לא של כפיה. לא דתית ולא חילונית".

מה הקושי הגדול ביותר עמו את מתמודדת?

"השיח המתלהם ברשתות החברתיות גורם לי לתחושות מאד לא נעימות. אנשים מתלהמים ומתבטאים בצורה שלא תיאמן. תראה את התגובות למצעד הגאווה. בת ים זאת העיר שגדלתי בה ושאני חיה בי. יש פה המון דברים מקסימים והמון עניין שצריכים לעבור שינוי.  אם אהיה ראש העירייה הכל ייפתר מייד? ברור שלא, אני מודעת לכך. המצב בעיר מורכב ויש דרך ארוכה. אבל קודם כל, כחברה אנחנו חייבים לשנות את השיח".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

2 תגובות

  1. קטי בתור מצביע ליכוד כל החיים שלו אני חושב שאת עושה אחלה עבודה ואים יש סיכוי שיהיה פה טוב בעיר הזאת אז זה רק איתך!!!!!!

  2. אני אבחר בקטי
    למרות שאני ליכודניק, מסורתי .
    קטי אמיתית, ישרה ונשמעת מעשית
    היא גם בעלת ניסיון בעירייה שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט נדב כהן יהונתן

ממלחמה להחלמה: טיפול חדשני והוליסטי להתמודדות עם חרדות ומשברים אישיים בישראל

תפריט נגישות