יום שלישי , אפריל 16 2024
 
ראשי / רב העיר נגד רחצת נשים בים: "פוגעות קשות בצניעות ובדת"

רב העיר נגד רחצת נשים בים: "פוגעות קשות בצניעות ובדת"

החוף הכשר? לא כשר, נשים שרוחצות בים? "אנוכיות", רב העיר בת ים, אליהו בר שלום, מסביר שהעם היהודי מעולם לא יצא לבילויים משפחתיים בים וקורא לנשים לא להרוס



רב העיר בת ים עם ראש העירייה, צילום: באדיבות דוברות עיריית בת ים
רב העיר בת ים עם ראש העירייה, צילום: באדיבות דוברות עיריית בת ים

"נשים שרוחצות בים פוגעות קשות בצניעות ובדת", משפט שכזה נהוג היה לשמוע מרבנים ואנשי דת כלפי נשים שרוחצות בחופים בעירום חלקי, הרב אליהו בר שלום, רב העיר בת ים, מפנה את האמירה הזו בראיון שהעניק לאתר החרדי "כיכר השבת" דווקא כלפי הנשים החרדיות ש'חוטאות' נגד ערכי המוסר. בר שלום מתייחס בדבריו לרוחצות ב'חוף הנפרד' בעיר: "נשים דתיות מכל הארץ באות, מתוך ראיה קטנה ואישית של רצון אישי ואנוכי".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


מזה שנים החוף הנפרד בבת ים הוא סלע מחלוקת בתוך הקהילה הדתית. על אף שמדובר באחד החופים החרדיים הנקיים ביותר, הוא נחשב כ-'פרוץ' ו-'לא כשר' בעיני רבים. החוף עלה לכותרות בחודשים האחרונים לאחר שנתלה שלט בכניסה לחניה המעיד כי מדובר בחניה לציבור החרדי בלבד. השלט גרם ליועצת המשפטית של העירייה להורות על הסרתו.

יעניין אותך גם

מדוע נדחו אירועי הגאווה: "אין הומואים בבת ים"

DNA על הנשק: הוארך מעצרו של נואל אברג'יל

לרב העיר בת ים יש מסר לנשים, צילום: אילוסטרציה
לרב העיר בת ים יש מסר לנשים, צילום: אילוסטרציה

"אני קורא לנשים: אל תהרסו לנו"

בשיחה עם האתר החרדי הסביר הרב כי בכדי "שחוף יהיה כשר באמת, צריכים להסדיר אליו גם את דרכי הגישה. חוק הסדרת מקומות רחצה מאפשר לראש רשות מקומית להסדיר מקומות לרחצה בלעדית של גברים, או נשים. על זה אין חולק. אבל אותו חוק לא מתאר בדיוק איך יראה החוף וסביבתו, אלא משאיר את זה לחוקי העזר העירוניים בכל עיר".

כמו כן הרב טען כי: "בשביל פתיחת החוף כ'כשר' נציע הצבת פקח בכניסה לחניון החוף, כדי שלא לאפשר כניסת נשים במכונית אל החניה, אפילו לבושות, מה שגורם לסחף ופירצה. כמו כן סגירת המעבר בין חניון החוף המעורב לחוף הנפרד. כמו כן, הצבת פקח על המעבר בפתח הכניסה לחוף, שתפקידו למניעת כניסת נשים או גברים לחוף בימים שאינם מיועדים להם, או שימוש במדרגות המכניסות לחוף זה".

לדברי הרב: "כל עוד לא נתקבל האישור להכניס את המחיצה למים, מוצבים שני פקחים משני צידי המחיצה מבחוץ, שתפקידם למנוע מעבר נשים או גברים לאורך קו המים בימים שאינם שלהם. בנוסף הוחלט על הצבת גדרות מימין ומשמאל למחיצה, כדי שלא לאפשר רחצת נשים ביום גברים מעבר למחיצה. ככל שהחוק מאפשר זאת יתנו אזהרות או דו"חות כספיים לנשים הרוחצות מעבר למחיצה, בגין רחצה במקום לא מאושר לרחצה. עוד הוסדר, כי בימי הנשים יהיו רק קיוסקאיות ומוכרות כסאות – נשים, וההיפך בימי הגברים, בלי תערובות מיותרות".

לקראת סיום דבריו מעלה בר שלום בעיה נוספת, המגיעה דווקא מתוך הציבור החרדי, ומסכנות את כשרות החוף הנפרד: "אנחנו מתמודדים עם בעיה אחרת, עם נשים דתיות וחרדיות המגיעות לחוף הנפרד. ישנן משפחות הנוסעות יחד לים, אנשים ונשים, ובעוד האנשים מתרחצים בתוך המחיצה והחוף הנפרד, הנשים מתרחצות מעבר למחיצה. מצב זה הוא פירצה נוראה. אני קורא לנשים: אל תהרסו לנו את החוף הנפרד, יש להחדיר לתודעה שלא ניתן ללכת לים כל המשפחה יחד. יש ימים שרק גברים הולכים לים, ויש ימים שרק נשים הולכות לים. כך היה בעם ישראל מעולם, ומי שמחריבה את זה פוגעת קשות בצניעות ובדת בעיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

תגובה אחת

  1. אני קורא לעירייה ולציבור המתרחצים החווים קושי עם פריצות להשאר בבית ! מוזמנים להעמיד גיגית בסלון ולשחות בה עם הבגדים , תפסיקו לצפות מהציבור להתגמש על פי גומחות פרטיות ולהעזר בכפייה הדתית להצדקת ההתנהגות שלכם , חיה ותן לחיות יש לך בעיה אז הבעיה היא שלך ולא כל העולם והאנושות נבראו כדאי שאתה תהיי מרוצה אלא מהבנה שיש אנשים שרוצים ומרגישים ההפך ממך , יש לך חוף נפרד ? אתה לא מרוצה זה כבר כמו שאמרתי בעיה שאולי דורשת להשאר בבית .

    לא מרפק חשוף ולא ברך גורמים לך לחטוא אלא אתה הוא המבצע ! תתחילו לקחת אחריות !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט נדב כהן יהונתן

ממלחמה להחלמה: טיפול חדשני והוליסטי להתמודדות עם חרדות ומשברים אישיים בישראל

תפריט נגישות