יום שלישי , אפריל 16 2024
 
ראשי / התוכניות לחופש של תלמידי עקיבא: הולכים לבריכה עם המורה

התוכניות לחופש של תלמידי עקיבא: הולכים לבריכה עם המורה

בבריכה עם המורה, צילום אילוסטרציה
בבריכה עם המורה, צילום אילוסטרציה

מרבית התלמידים מצויים בתקופת החופש הגדול בניתוק מוחלט מבית הספר. אבל לא כולם. גלית אלימלך, יו"ר ועד הורים בבית הספר עקיבא בבת ים, מספרת על דרך קצת אחרת להעביר את יולי אוגוסט. "מורות בית ספר עקיבא לא מנתקות מגע עם התלמידים שלהם ולאורך החופשה הן עושות איתם מפגשים. בין אם זה בבית שלהן, בבריכה או בגינה".

יעניין אותך גם


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


לא רק שוקו ולחמניה: הקייטנות שישנו לילד שלכם את החיים

כמה משקיעים בילד שלך: בדוק ברשימה של משרד החינוך

התלמידים נפגשים עם המורה בחופש הגדול, צילום פרטי
התלמידים נפגשים עם המורה בחופש הגדול, צילום פרטי

מה חושבים הילדים על העניין?

"הילדים כל כך מתרגשים. המפגשים מתקיימים אפילו עם תלמידי כיתות ו' שעולים לחטיבה ולא ימשיכו איתנו. זה ממש לא מובן מאליו שמורות בחופשת קיץ מוותרות על זמן חופשי שלהן ונפגשות עם התלמידים. זה מראה על קשר חם ואוהב, על נתינה מדהימה וזו בעצם האווירה של בית הספר שלנו, דאגה וקשר אישי, אלו שני ערכים עליונים שהופכים אותו לבית ספר כל כך מיוחד".

המורות מתאמצות להגיע למפגשים, צילום פרטי
המורות מתאמצות להגיע למפגשים, צילום פרטי

"זו ההצלחה שלנו כאנשי חינוך"

קרן חזות, מורה לתלמידי כיתה ה' בבית הספר מסבירה מה עומד מבחינת המורות מאחורי המהלך: "בראש ובראשונה חשוב לי לציין שזו לא רק אני נפגשת עם התלמידים שלי אלא כל המורות בבית הספר. בעצם האני מאמין של בית הספר שלנו, הדגל של בית ספר עקיבא זה חינוך ויחס אישי לכל תלמיד ותלמיד. גם במהלך השנה במסגרת הלימודית יש את הנושא של שיחות אישיות, קשר אישי וביקורי בית על מנת להכיר את הילד מקרוב. כמובן שבחופש הגדול יש ניתוק של חודשיים אז אנחנו שומרים איתם על קשר".

מדובר בחוויה מיוחדת עבורכן?

"לפני שנתיים כשסיימתי עם הבוגרים ביותר, כיתה ו', על אף שעברו שנתיים הם הגיעו עם התעודות של כיתה ז' בכדי להתגאות ולהראות למורה לאן הגעתי, איך הצלחתי ולומר 'כמה שזה בזכותכן, המורות'. התלמידים גם דואגים לומר לנו עד כמה הבית ספר זה הבית השני שלהם, מבחינתנו זאת ההצלחה שלנו כאנשי חינוך".

אוכלים ארטיק עם המורה, צילום פרטי
אוכלים ארטיק עם המורה, צילום פרטי

מהי התדירות של המפגשים ?

"לא קבועה. אם קבענו שני מפגשים ואנחנו רואות שיש צורך בעוד מפגש, כמובן שנוסיף. מה שיפה בפרויקט הזה שכל מורה בנתה לעצמה תוכנית לפי הטעם שלה וכמובן לפי צרכי הכיתה. האחת קיימה את המפגש בבית שלה, השנייה בגן ציבורי ואפילו בבתי התלמידים. זה בהחלט משתנה ממורה למורה".

בחופש הגדול לא נוצר ניתוק, צילום פרטי
בחופש הגדול לא נוצר ניתוק, צילום פרטי

"המורות עושות מאמץ כדי לפגוש אותנו"

נועה עטר, עולה לכיתה ו', אוהבת את הקשר המתמשך עם המורה: "המפגשים בחופש הגדול יוצרים הרגשה של חיבור, הרגשה שהמורה מגלה אכפתיות והערכה ובאמת מכירה אותנו מקרוב. וזה ממש כיף"

נועה עטר, צילום פרטי
נועה עטר, צילום פרטי

איזה פעילות עשיתן במפגש האחרון?

"עשינו פעילות של ברכה לכל ילדה. קיבלנו כדור ים וכל אחת הייתה צריכה לכתוב ברכה לילדה אחרת מהכיתה וזה מאוד גיבש אותנו. גם נוספה לנו ילדה חדשה בכיתה אז זה נתן לנו דרך להכיר אותה".

הרבה ילדים שאני מכירה לא חושבים על בית ספר ומורים בחופש הגדול. זה לא קצת מוזר לפגוש את המורה בחופש?

"זה מרגיש כאלו יש חיבור. מכירים את המורים יותר טוב ובזכות המפגשים אנחנו ממש מעודכנים מה קרה לכל הילדים בכיתה במהלך החופש, איפה הם היו, מה עשו ועוד חוויות שאנחנו משתפים. אני גם יודעת שהמורות עושות ממש מאמץ כדי לפגוש אותנו. לי יש מורה שגרה ברמלה ועדיין קיימנו את המפגשים למרות המרחק. המפגשים האלה בחופש הגדול גורמים לי לרצות לחזור לבית ספר כי אני אוהבת להיות עם חברות שלי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

2 תגובות

  1. אכן כל הכבוד למורות שמשקיעות מזמנן האישי לטובת התלמידים זה ממש לא מובן מאליו.
    אך לא נשכח שבראשה של עשייה מבורכת זו עומדת מנהלת בה״ס עקיבא חני נגר שדואגת לנהל את בית ספר על הצד הטוב ביותר ולאחד את כולם למשפחה אחת גדולה ״משפחת עקיבא״

  2. בבית ספר עקיבא יש צוות מורות מלוכד ומגובש שבראש עומדת מנהלת בית הספר חני נגר. שיודעת עם הכישורים שלה להפעיל את המורות ולגבש את ההורים המורים והתלמידים כמקשה אחת כמשפחה . ואכן התלמידים והמורים בבית הספר משקיעים ממרצם כדי שתהיה אוירה משפחתית חמה .כשנפגשנו עם הבנות בחופש הרגשתי כאילו באתי לחגיגה . מאד התרגשתי ושמחתי לראות את ההורים והתלמידים וכך גם התלמידים .המפגשים הללו מאחדים ומלכדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט נדב כהן יהונתן

ממלחמה להחלמה: טיפול חדשני והוליסטי להתמודדות עם חרדות ומשברים אישיים בישראל

תפריט נגישות