יום שלישי , אפריל 16 2024
 
ראשי / Uncategorized / נשמית רב פעמית- כיצד בוחרים?

נשמית רב פעמית- כיצד בוחרים?

נגיף הקורונה אשר פרץ לעולם לפני כמעט כשנה, הגיע בשלב כלשהו גם לישראל ומצוי בה גם כיום. לנוכח הנגיף, הוטלו הגבלות שונות על הישראלים במטרה למנוע כמה שיותר הדבקה בנגיף.

ליעד מרום canva נשמית רב פעמית
צילום:canva

למעט ההנחיות אודו צמצום אירועים, צמצום התקהלויות, סגרים שפוקדים אותנו מדי פעם בפעם, סגירת עסקים, צמצום עובדים במקומות העבודה ועוד, ישנן הגבלות המוטלות על יציאה לבחוץ, כאשר המרכזיות שבהם הן: עטית מסיכה ושמירה על מרחק של שני מטר בין אדם לאדם. אם מסיכות היו דבר מאוד לא מוכר עבור מרבית האנשים בעבר, כיום כלל האוכלוסייה איננה יכולה להתנהל בחיי היומיום ללא המסכה. בעוד שישנם אנשים שמסתפקים בהחלפת מסכות חד פעמיות רגילות מדי יום ביום, ישנם אנשים שמעוניינים להגן על עצמם בצורה טובה יותר ובוחרים בנשמית רב פעמית.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


סוגי מסכות

ראשית, חשוב מאוד לדעת שכאשר מדובר על מסכות ניתן למצוא כיום שני סוגים שלהן: סוג אחד הוא המסכות החד פעמיות וסוג שני הוא המסכות הרב פעמיות. המסכת החד פעמיות קרויות גם מסיכות כירורגיות, על שם מסיכות רפואיות או מסכות מנתחים. מדובר על מסכה קלה, נוחה, רפויה יחסית שהתפקיד והמטרה העיקרית שלה היא למנוע מרסס הטיפות היוצא מפינו להגיע לאחרים. המסכה במקור בבית החולים הייתה רלוונטית לצורך הענקת הגנה למטופל מפני זיהומים. על פי המחקרים החדשים ניתן לומר כי מדובר על מסכות המעניקות הגנה מסוימת גם למשתמש.

הסוג השני של המסיכות נקרא: נשמית רב פעמית. מדובר על מסכות בדגמים שונים, העומדים בתקנים בינלאומיים מגוונים כגון: FFP, KN95 ו-N95. הנשמיות מסננות את האוויר שנכנס למסכה ביעילות גבוהה, הן הדוקות יותר ממסיכות חד פעמיות ולכן גם קשה יותר לנשום דרכן. יחד עם זאת, הן מעניקות הגנה טובה ביותר למי שעוטה אותן ולכן ניתן למצוא את הנשמיות אצל צוותים רפואיים המצויים בסכנת חשיפה גבוהה לקורונה ועוד. ניתן למצוא כיום גם נשמיות שאינן מכילות שסתום הרלוונטי לצורך סינון וכך בעצם קל יותר לנשום דרכן, אך מסיכה מעין זאת איננה מונעת הפצת מזהמים.

למי כדאי לבחור נשמיות רב פעמיות?

על אף שמרבית האנשים כיום מעדיפים כאמור לבחור במסיכות קלילות חד פעמיות, כל אדם שמצוי בקבוצת סיכון לנגיף הקורונה ומעוניין  לשמור על עצמו בצורה טובה יותר מפני הדבקה כאשר הוא יוצאה החוצה, יכול לבחור כיום בנשמיות רב פעמיות. נשמיות רב פעמיות יכולות להציע הגנה טובה יותר ולכן, הן רלוונטיות מאוד לכל אדם שמעוניין בהגנה הרמטית יותר. יחד עם זאת, לא כל חברה המציעה למכירה נשמיות רב פעמיות היא חברה שכדאי לרכוש ממנה נשמית. חשוב מאוד לוודא כי הנשמיות עומדות בתקנים הרלוונטיים. על אף שניתן למצוא, במיוחד כיום, לא מעט חברות המבטיחות כי הנשמיות הרב פעמיות שהן מציעות הן הטובות ביותר, אין ספק שחשוב מאוד לבחון היטב באיזה נשמיות מדובר טרם רוכשים אותן.

כיצד בוחרים נשמיות רב פעמיות?

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי נשמיות רב פעמיות ועל כן, חשוב מאוד ראשית כל לגשת לחברה אשר ידוע כי כלל הנשמיות שהיא מציעה למכירה הן איכותיות מאוד ועומדות בכל התקנים הרלוונטים. כאשר ניגשים לחברה זאת ניתן לסמוך עליה כי כל נשמית שתרכשו תגן עליכם כפי שהיא אמורה להגן עליכם. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע שמכירים את תחום הנשמיות הרב פעמיות אודות הנשמית שכדאי לכם לבחור עבורכם.

נשמית רב פעמית יכולה להיות דבר יעיל מאוד במציאות שאנו חיים בה כיום ועל כן, חשוב לבחור אותה בצורה הטובה ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חוף ים. צילום אילוסוטרציה canva

אזהרת רחצה בחופי בת ים, תל אביב והרצליה

תפריט נגישות