יום שלישי , אפריל 16 2024
 
ראשי / מדוע נדחו אירועי הגאווה: "אין הומואים בבת ים"

מדוע נדחו אירועי הגאווה: "אין הומואים בבת ים"

האירועים שתוכננו ליום ראשון נדחו למועד לא ידוע. המארגנים טוענים שהעירייה דחתה, קטי פיאסצקי חושבת שהחרדים וחבר המועצה מוטי בוסקילה חתום על הציטוט שבכותרת

לא צולם בבת ים, צילום אילוסטרציה
לא צולם בבת ים, צילום אילוסטרציה

אירועי הגאווה בבת ים נדחו עוד בטרם הוכרזו. אירוע מצומצם שהיה אמור להתקיים ליד מרכז הצעירים ברחוב אילת ביום ראשון הקרוב (12 באוגוסט) נדחה למועד עתידי. הדיונים ברשתות החברתיות באשר לדחיית האירועים מפנים אצבע מאשימה לכיוונן שח גורמים חרדיים בעיר אשר ביקשו לבטל את האירועים. אמיר סבח, ממארגני האירוע, מכחיש את הטענות: "העירייה דחתה את האירועים מכיוון שלא נעשה תיאום איתם. אני לא מכיר טענה בדבר אינטרסים חרדיים. במידה וניתקל בקשיים מהסוג הזה נדע להתמודד איתם".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


איזה מין אירוע גאווה הייתם רוצים לראות בעיר?

"היינו רוצים לראות אירועים המשלבים שיח, עם פעילות צבעונית. היינו רוצים שייקחו בזה חלקים מכל האוכלוסיות מהן מורכבת בת ים".

יעניין אותך גם

לידתה של פאשניסטה: יפה ירקוני אייקון אופנה בתערוכה חדשה

עיריית חולון אינה עונה: כיצד הועברו מיליוני שקלים ללא מכרז

מוטי בוסקילה ואריה דרעי, צילום: יח"צ
מוטי בוסקילה ואריה דרעי, צילום: יח"צ

"זאת עיר שעדיין ללהט"ב קשה לחיות בה"

קטי פיאסצקי מסיעת מרצ חושבת שהדחייה לא נובעת מסיבות טכניות. "ישנם הרבה שיקולים פוליטים שקשורים לגורמים חרדיים בעיר. קראתי את התגובות הקשות מאד נגד קיום אירועי הגאווה בעיר. אני נחרדת שאף אחד בעירייה, בטח שלא ראש העירייה, כתב גינוי להתלהמות וליחס הנורא של תושבים רבים נגד האירועים. התגובות האלו מחזירות את בת ים אחורה, לסטיגמות על התושבים ועל האופי של העיר. יש לנו כאן רוב שפוי שחייבים להגן עליו. זאת עיר שעדיין ללהט"ב קשה לחיות בה. הרבה מאד חברי קהילה נאלצים לעזוב את העיר".

גם אבי אריה, מסיעת איחוד המטרופולין, בחר להעביר מסר חד וברור לתושבים. "אין לאף קבוצה בבת ים מונופול על בת ים. בת ים היא של כולם. השבוע פרסם ארגון בשם הגל הגאה לקהילה בבת ים על אירוע "גאווה וסובלנות", פאנל פתוח בגינה ציבורית בין שכנים. אירוע מבורך שבו תושבי העיר יכולים להכיר את השכנים חברי הקהילה הגאה. אין שום דבר פסול בשיח והדברות בין שני בני אדם, מקסימום מסכימים שלא להסכים. האירוע הזה פורסם באמצעי התקשורת המקומיים, ועורר תגובות אשר אין בינן לבין סובלנות או שכנות טובה דבר. זו לא בת ים שאני מכיר!"

קטי פיאסצקי, צילום: יח"צ
קטי פיאסצקי, צילום: יח"צ

מוטי בוסקילה, עוזרו של סגן ראש העירייה רפאל ברנז, הוא כנראה הסמן הבולט ביותר בהתנגדות לקיום האירועים. בחודש שעבר פרסם פוסט חריף בפייסבוק נגד הקהילה הלהט"בית, פוסט שנאלץ למחוק בשל טענות של גולשים שראו בטקסט הסתה.

הפוסט שמחק בוסקילה, צילום מסך
הפוסט שמחק בוסקילה, צילום מסך

בוסקילה טען בראיון לחדשות בת ים חולון ניוז כי: "זו ממש לא הסתה לאלימות. אני לא אדם מסית ולא יודע מה זה הסתה. במקום להתייחס לעובדה שהם עשו פרובוקציות והפגנות בעיצומו של יום ט' באב, בו יותר ממליון בני אדם יושבים בארץ ומתענים. ביום הכי קשה לעם ישראל. הם מעדיפים להיראות מסכנים ושכביכול כל פוסט נגדם הוא הסתה. ממש לא. אם אני אומר על אדם שהוא חולה זה נקרא הסתה?".

לטענת המארגנים אין בכוונתם ליצור פרובוקציה אלא לומר "אנחנו 10 אחוז מהאוכלוסיה"

"אני חבר במגזר החרדי, אנחנו שלושים אחוזים מהאוכלוסיה ולא מקבלים חצי ממה שמגיע לנו. החינוך החרדי לא מקבל מה שמגיע לו, הילדים החרדים לא מקבלים מה שמגיע להם. יש דרך מסודרת להביע דעה."

הם מציגים דרך מסודרת, בכוונתם ליצור מעגלי שיח בכל הארץ כדי לעודד הידברות. גם לזה אתה מתנגד?

"בבת ים אין הומואים ולסביות. הם לא רוצים הידברות, הם רוצים פרסום ולנסות לחדור לכל מקום".

תגובת עיריית בת ים: "העירייה לא מעורבת. לא מכירים את הנושא".

לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים – בת ים חולון ניוז
www.facebook.com/groups/holon.news

רוצים להגיב לכתבה, הכנסו לקבוצה – בת ים ניוז – כל מה שקורה בעיר
www.facebook.com/groups/1batyam.news

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

4 תגובות

  1. תגובה עניינית וראויה של מוטי בוסקילה. כל הכבוד

  2. כל הכבוד לעיר בת ים שלא נסחפת אחרי המודה החדשה הבזויה, חסרת המוסר והכבוד. מקווה שכל שאר הערים לא יפחדו ויבטלו את מצעדי הזוועה הזו.

  3. נו, הפתעה גדולה. עוד חרדי ערס טיפש וחשוך. ממש מפתיע.

  4. החרדים שמקבלים קצבאות, חופים נפרדים ותנאים מיוחדים בכל מצב "לא מקבלים חצי ממה שמגיע לנו"?
    האוכלוסייה הגאה לא זכאית להתחתן או להביא ילדים בעזרת אם פונדקאית, חוץ ממצעד גאווה מרשים בת"א שמיועד כתרגיל יח"צ לממשלה ה(לא) ליברלית שלנו אין להם כלום. "בבת-ים אין הומואים ולסביות" אמרה כ"כ שגויה ומתנשאת, מאיפה אתה יודע, בדקת את כל תושבי העיר אחד-אחד? תן לי להפתיע אותך שאתה טועה מהיכרות אישית עם אותם אנשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט נדב כהן יהונתן

ממלחמה להחלמה: טיפול חדשני והוליסטי להתמודדות עם חרדות ומשברים אישיים בישראל

תפריט נגישות